K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

donderdag 1 januari 2009

Afgelopen jaar. Wat gebeurde er, wat heb ik in dit jaar gedaan?

Zware, moeilijke gebeurtenissen die hun tol eisten:
Het overlijden van Henk, zijn begrafenis.
Het verdriet van Henny.
De ziekte van Tineke.
Mijn rare pijn, de onderzoeken die ik in het ziekenhuis heb gehad, zonder dat er een reden is gevonden. Het feit dat ik er zo moe van wordt.
Ingrijpende gebeurtenissen:
De verhuizing van het bedrijf waar ik werk.
De naamsverandering van het bedrijf waar ik werk.
Leuke dingen:
Allereerst natuurlijk Salem. En die maffe Sarah. Wanneer die er niet waren was er helemaal geen moer meer aan.
Het enorme plezier wat ik van mijn camera en computer heb gehad. Alles wat ik erbij geleerd heb. Films maken. Foto's in een slide zetten. De contacten die ik via Hyves heb gehad. Google Earth. Het maken van websites en weblogs. Ik weet nu hoe ik oude analoge films digitaal kan maken. Films op You Tube zetten.
De wandelingen die ik gemaakt heb. Het genieten van bomen en bloemen en alles wat ik tegenkom in de natuur. De foto's die ik ervan gemaakt heb. Van kleine torretjes tot grote, hoge, kanjers van bomen.
De DVD's die ik gekocht heb en waar ik veel plezier van heb.
De boeken die ik las/kocht. De tijdschriften, heerlijk, hoe meer ik te lezen heb, hoe beter ik me voel.
de vele keren naar de bibliotheek.
Doordat mijn kantoor nu ergens anders ligt, kom ik nu ook weer door straten waar ik vroeger woonde, ook in de winkelstraat waar ik nooit meer kwam, erg leuk.
Zaken waar ik trots op ben:
Het alleen naar de anti Wilders demonstratie in Amsterdam gaan. Mijn deelname aan de anti Wilders hyve.
Het bezoek aan de Gallery te Deventer.
Het boekje wat ik van Kirstin kreeg.
De hyves die ik maakte. Over kleur, over Google Earth, over de Bronte Sisters. De leuke vrienden die ik daardoor leerde kennen.
De afscheidsmappen die ik voor verschillende collega's maakte.
Mijn werk wat voor mensen iets betekende. Deelname jongerenbeurs Rijnhal. In de gietregen ernaar toe.

Schilderijen die ik maakte
Kleine schilderijtjes die ik als kaart verstuurde
Gevel en balkon statig huis te Den Haag.
Stilleven met een Boeddha.
café te Den Haag.
Moeder met kind 2 X.
Groot acryl doek Indiase vrouwen met kind.
Somalische mannen met geiten.
Meisje van de steppen.
Krachtige Indiase vrouw met geelgroene ogen.
Drie Tibetaanse kindertjes.
Salems schilderijen
Heel groot acryl doek Het terras
Feeëriek schilderij over een winterbos
De ballerina
Toekomst en verleden
Yoga
Wanhoop.
Herfstbos
Afrikaanse man
Mijn atelier
Fles met wijnglazen
Vrouw met haren als bomen
Man met kameel

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.