K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

maandag 3 augustus 2009

Kaarten

Ik ben me aan het orienteren op het maken van kaarten. In korte tijd heb ik veel geleerd over ATC, skinny, scrap (ik had ik nog nooit van gehoord). Er zijn zoveel weblogs met kaarten als onderwerp. Er gaat echt een wereld voor me open. Ik vind niet alles mooi. Rechts een paar weblogs vastgezet met als kopje "creatieve tchnieken". Deze weblogs staken er wat mij betreft bovenuit omdat ze veel informatie over de technieken bevatten en omdat de resultaten me aanspreken.

ATC kaarten zijn kaartjes van 2,5 bij 3,5 inch groot (64 bij 89 mm).
Achterop deze kaartjes staat: je naam, de datum van maken, een titel en het serie/editie nummer. en je mailadres zodat je later nog eens contact met elkaar kan zoeken.
De voorkant versier je zodat er een klein kunstwerkje ontstaat.

Scrap:
De kunst van het verwerken van foto's................
Het creatief en decoratief inplakken van foto's...........

Distressing: Het bewerken van papier zodat het een oud en/of verweerd uiterlijk krijgt. Dit doe je door oa. schuren, scheuren, beinken met distress-inkt enz.

Heattool: Dit is een soort fohn of kleine verfafbrander die niet blaast, alleen verwarmt. Hiermee kun je embossingpoeder laten smelten of krimfolie laten krimpen.

Op de scrapbookmarkt is een heel handig apparaat te koop, waarmee je super simpel je zelfgemaakte boekjes mee in kan binden. Natuurlijk zijn er allerlei andere inbind-apparaten te koop, maar die zijn vaak bedoeld voor bedrijven (en dus erg duur) of ze binden in met plastic inbindringen (vind ik minder mooi). Dat apparaat heet de Bind-It-All (van Zutter en is oa te koop bij Dolls & Decorations)

Soorten stempels :
- Houten stempels : de meest gebruikte stempels. Belangrijk is een goede kwaliteit rubber, en een goede kwaliteit onderkussen. Op het houten handvat is er gewoonlijk een afbeelding van de stempel, wat helpt bij het positionneren van de stempel op de ondergrond.
- Foam stempelsets : dit zijn sets van rubberstempels op een dikke foamblok. Deze zijn goedkoper in aanschaf.
- EVA stempels : stempels van EVA, die op een blok EVA gekleefd worden. De motieven zijn niet zo fijn als van rubberstempels. Ze worden meestal gebruikt voor home decor toepassingen.
- transparante polymeerstempels : Dit is de nieuwste soort stempels. Dit zijn zelfklevende stempels in transparant polymeer, die gekleefd worden op een transparante acrylblok als handvat. De voordelen zijn dat u slechts 1 handvat moet kopen, u op het handvat uw eigen stempel kan samenstellen met de verschillende polymeerdelen, en dat u door het transparante handvat perfect kan zien waar u zal stempelen.

Accesoires :
Om kaarten te maken heeft u naast de stempels een aantal andere materialen nodig die telkens opnieuw gebruikt worden. Dit wordt dan ook de basis materiaal set genoemd bij het stempelen :
papierschaar (art 200021) - hobbymes (art 982010) - lat - snijmat (art 982022) - potloden (aquarelpotloden) - penselen - dubbelzijdig klevende tape (art 850406) - Crea Colle Plus (art 850385) of Extra (art 850330) - Crea Colle Spray (art 850303)

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.