zondag 27 december 2009

Leerde ik wat?

Vandaag wilde ik naar de stad. Het is zondag en op kantoor had iemand gezegd dat de winkels open zijn. later dacht ik. Wij telden eens uit hoeveel dagen we nog hebben voor de vakantie. Best veel, waarom zo gehaast naar de stad? Daarom ben ik iets gaan doen wat ik echt leuk vind, namelijk met foto's werken. Van oude foto's digitale opnamen maken en die printen. Elke schoonzus krijgt een map met bijzondere foto's.

Het vergt veel tijd en geduld, terwijl ik niet bepaald het geduldige type ben, wel een perfectioniste, dus....... overdoen als het niet goed is. Maar dan komt het probleem, welke foto's wel en welke foto's niet?
En......... nu heb ik van alle zussen een mooie foto, alleen van 1 zus lijkt het wel dat er in het hele huis geen foto te vinden is, hoe kan dat nu? Dus nogmaals zoeken. Dat is behoorlijk vermoeiend en de lol gaat eraf. Dus maar lekker even naar mijn nieuwe DVD kijken. Uitgerust weer overnieuw beginnen, het is weer leuk. Wat zou ik graag mijn werk hiervan maken. Maar ja, hoe, in welke vorm?

Dit zijn vragen die ik meeneem naar het volgende jaar.
 Ik zoek naar een nieuwe vorm wat het schilderen betreft
 Ik zoek naar een vorm hoe ik mijn extra vrije tijd beter kan indelen
 Ik zoek naar een vorm wat ik met die tijd wil doen.

Ik ga hier niet over zitten piekeren of eisen dat ik d e""oplossing"" nu al weet. Ik lees in de Happinez "vraag het een engel"", heb ik gedaan, je weet nooit.....
Ik lees, geef het idee, de wens door ( in de lucht, de energie, het bewustzijn, God, creativiteit, noem het zoals je wilt), en denk er niet meer aan, de ingeving komt vanzelf.
Deze houding is de moeite waard om te proberen in het nieuwe jaar.

Het afgelopen jaar leerde ik:
 Wat je wilt, doe het met kleine stappen. Ik kan jullie verzekeren, het resultaat is verbluffend.....
 Het is niet nu. Ik ben een echte toekomstdenker. Ik moet er moeite voor doen om in het Hier en Nu te staan, ik moet er voor gaan zitten om aan het verleden te denken, maar de toekomst, het is alsof het vandaag is. En ik moet redderen, indammen, zorgen dat er niets fout kan gaan, niets vergeten etc. etc.

Al deze pressie op me plaats ik nu in de tijd. Heerlijk, HET IS NIET NU......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015