zaterdag 16 oktober 2010

Herinnering aan mijn moeder, ketting, boeken en illustraties. Ik wil dat ook kunnen!!!!!!!


Ter herinnering aan mijn moeder
heb ik boeken
 en een
prachtige halsketting
 gekocht

Ik ben er heel erg blij mee
Ik heb het engeltje al alleen gedragen
het voelde fijn
Wanneer ik het draag
kan ik aan mijn mam denken
het is of ik haar
ook een beetje voel



De ketting

Een glanzend zwart katoenen koord hangt vol met vol van symboliek, ik kan er bedels af halen om die tijdelijk een ereplaats aan een andere ketting of armband te geven. Een eigen compositie op kleur maken van een paar bedels, passend bij je kleding van die dag. Of er nog meer symbolen aan toevoegen die voor mij persoonlijk een bijzondere betekenis hebben.
Ammoniet
Zilveren ring met een echte ammoniet, een versteende schelp van een inktvisachtig zeediertje van ongeveer 160 miljoen jaar oud, gevonden in Frankrijk. De spiraalvorm staat symbool voor harmonie.
Hart
Zilveren ring met een hart, symbool van liefde, gesneden uit rozenkwarts, de liefdes- en vriendschapssteen bij uitstek.
Libel zilver
Ring met zilveren libel, in de droomsymboliek een teken van verandering. Bij de indianen staat een libel voor beweeglijkheid en alertheid, en in weer andere culturen is dit beestje een symbool van eeuwig leven.
Baboesjka
Zilveren ring met porseleinen, met de hand beschilderd poppetje. Baboesjka (‘omaatje’ in het Russisch) staat voor vruchtbaarheid en eeuwigheid.
Kraal van holiet
Deze kraal van holiet is door de ontwerpster puur gekozen vanwege de mooie kleur, want aan holiet wordt geen speciale kracht of symboliek toegeschreven. Maar het is wel een feest om naar te kijken, dus een beetje gelukkig maakt hij je sowieso!
Beschermengel
Zilveren ring met beschermengeltje van bergkristal, de steen die inzicht zou brengen en zuiverend werkt.
Pepertjes
Zilveren ring met vier pepertjes. De edelstenen waaruit ze zijn geslepen hebben elk hun eigen ‘waarde’: fluoriet wordt beschouwd als hulp bij het leren, groene jade als hulp tegen vooroordelen, blauwe kwarts als brenger van geestelijke rust en rozenkwarts zou je openstellen voor alle moois.
Vis
Mooi gestileerd visje van sponskoraal. In veel oude religies staat de vis symbool voor vruchtbaarheid en in de tarot wordt hij gezien als symbool voor de ziel.
Geluksringetjes
Tussen de bedels zijn twee ‘donuts’ van agaat aan het koord geregen, een roestbruine en een zwarte. Agaat wordt van oudsher gebruikt als gelukssteen en zou je bovendien een gevoel van veiligheid geven.
Een deel van de bedels hangt aan zilveren ringen, soms glad, soms mooi bewerkt. De ketting is exclusief ontworpen voor Happinez door Noomi van Gelder.

Ik ben erg blij met mijn Charlotte Bronte Boek
en mijn WIJSHEID boek
maar vooral ook met mijn boek over illustrators
wat SCHITTEREND!!!!!!!!!

DAT WIL IK OOK KUNNEN!!!!!

Veel oefenen
wie weet!!!!!!






De tekeningen
maken me blij
ik moet er om lachen
ik vind het vertederend
of
 de vinger op een pijnlijke plek leggen

Zo knap
Ik hoop dat ik zoiets
ooit ook kan
ik ga in ieder geval
 oefenen

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015