maandag 26 september 2011

Wandeling langs het huis.

 
Gisteren zijn we
nog eens gaan kijken 
naar het park
waar de bomen gekapt gaan worden

Ik vroeg me af
nu de ergste schok weg is
of het zo erg is als ik dacht
Nu, het is zo erg

Wel zie ik in dat er iets
aan het pad
rond de kolk moet gebeuren
boomwortels maken het lopen erg moeilijk

maar zoveel bomen kappen
het zijn er wel 60!!!!!!

 
Even voorbij dit park
ligt een mooi dorpje
opgeslokt door de stad
maar nog heerlijk landelijk



met een 200 jaar 
oude plataan
zo prachtig


Riet wat zo'n mooi effect heeft 
wanneer de wind erdoor waait

 
En "boerentuintjes"
voor de huizen

 


en een tuin vol 
Gloria Dei's
ooit wilde ik voor een collega
 die met pensioen ging
een Gloria Dei kopen
"Mw. die worden niet meer verkocht"!!!!


6 opmerkingen:

  1. Zonde van die mooie bomen
    het zijn er wel ergggggg veel !!!!

    Groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als zoiets hier gebeurt is vaak de achterliggende reden,dat enkele kopstukken in de gemeente hun openhaardhout voorraad moeten aanvullen;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom maar meteen even bij je kijken Geri en ik schrik ook vreselijk. Kunnen jullie hier niets tegen doen? Bv samen met omwonenden een protestactie beginnen.
    Zulke oude bomen zijn zo kostbaar, het duurt een mensenleven voor ze weer terug zijn.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik vind het antwoord van Anneke wel héél erg kort door de bocht! Mijn man is gemeenteraadslid, steekt daar ontzettend veel tijd in en hij en zijn collega's zijn heel erg begaan met het welzijn van hun gemeente. En ik ben ervan overtuigd dat het elders ook zo is.
    Er zal ongetwijfeld een reden zijn voor de kap van die bomen. Daar kun je het mee eens zijn of niet natuurlijk. Weet je de reden en ben je het er niet mee eens dan kun jer altijd vragen om herziening van het besluit, mits dat niet de belangen van anderen schaadt.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @janny;niet kort door de bocht, maar realiteit:))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, als ik zou weten dat er bomen gekapt werden omdat "gemeentelijke kopstukken" haardhout nodig hebben, zou ik het van de hoogste toren roepen. Er zijn journalisten genoeg die dat zouden willen weten. Maar ik kan me, met de beste wil van de wereld, niet voorstellen dat dát de reden is voor een boomkapping.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015