K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

zaterdag 12 april 2014

Lezen is natuurlijk, zoals u en ik weten, absoluut niet saai.

Lezen is natuurlijk, zoals u en ik weten, absoluut niet saai. Het is verrijkend. Het stimuleert je fantasie en vergroot je concentratievermogen en woordenschat. Maar omdat lezen zo’n eeuwenoud, lineair proces is dat weinig gebruikmaakt van moderne middelen, heeft het boek een stoffig imago onder jongeren. Vaak onterecht overigens, want zij bleken – toen ik doorvroeg – het voordeel van lezen prima te begrijpen. Alleen de ‘verpakking’ vonden ze zo ouderwets. Dat deed me denken aan successen van alternatieve ‘verpakkingen’ in andere landen. In Canada heb je de schrijfapp Wattpad die het schrijven en lezen onder jongeren populair heeft gemaakt. In China is er Cloudary, een omstreden mobile literature-bedrijf dat van oorsprong nota bene een beursgenoteerde game publisher is en ruim 70 miljoen unieke bezoekers per maand trekt. Zulke initiatieven geven lezen een nieuwe dimensie én een nieuw imago. boekblad

Hier het Chinese  Cloudary
Meer info:

When China was Guest of Honour at the Frankfurt Book Fair in 2009, Cloudary was already attracting attention from the industry as one of the first publishing houses to explore the benefits of crowdsourcing and online literature. Fortune already listed the company – which back then went under the name of Shanda – as one of the world’s fastest growing. Today, the company is preparing for its stock market floatation. Alongside other companies, such as internet service provider Tencent and the search engine Baidu, it counts as one of China’s internet giants. Judging by the general market figures, further growth seems inevitable. In China in 2009 there were 690 million cell phone owners, 32 million bloggers and 340 million internet users; in 2013, the last figure is expected to exceed 600 million. Some 203 million Chinese internet users now produce and/or consume online literature. This means the market importance of online literature currently surpasses that of e-books.
blog.book-fair.-trendingtopics
 

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.