K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

zaterdag 8 november 2014

Wel of niet een gebruiksaanwijzing lezen.

Gisteren heb ik de hele dag een eenzijdige hoofdpijn gehad, heel vervelend. Vroeger heb ik regelmatig migraine gehad. Regelmatig in de zin van 2 keer per jaar, vooral wanneer ik me heel druk had gemaakt met veel mensen om me heen. Dus had ik het gelukkig niet zo vaak als ik wel eens van andere mensen hoorde. Het was dan een klassieke migraine aanval met lichtflitsen en een ontzettende misselijkheid. Maar meestal was het na enkele uren over.

De hoofdpijn van gisteren duurde de hele dag en ik was niet misselijk . Ik vind het heel vreemd, want ik heb nooit meer hoofdpijn. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik al een paar dagen mijn hoge bloeddruk medicijnen ben vergeten in te nemen. Dat ik het vergeet komt omdat ik ze eigenlijk niet meer wil innemen. Drie jaar geleden werd ik ziek van het werk. De Arbo arts zei, je bent niet ziek, je bent boos en dat kwam dichter bij de waarheid. Wel werd er hoge bloeddruk geconstateerd. Vandaar dat ik die medicijnen kreeg. Nu ben ik al 2 jaar met pensioen en bij de laatste meting was de bloeddruk helemaal goed. Maar ik moet toch de medicijnen blijven slikken. En nu ben ik ze aan het vergeten. Ik loop met de vraag rond ""wil/ moet ik het nog wel slikken?" Vandaag heb ik zelf een bloeddrukmeter gekocht. Ik dacht, ik stop met slikken en kijk wat er gebeurd. Gaat de bloeddruk weer omhoog dan begin ik weer met de medicijnen.

Zonet hebben mijn man en ik geëxperimenteerd. Ik ben zo'n type die geen geduld heeft om de gebruiksaanwijzing te lezen, mijn man is het tegenovergestelde. Ik wilde het echter direct proberen. Mijn man heeft mijn arm fijngeknepen, au, au, au. Niet zo'n goed idee dus eerst maar eens de gebruiksaanwijzing lezen. STRAKS.......

1 opmerking:

"Création" zei

Heel verstandig Geri dat jullie zelf een bloeddruk meter hebben gekocht. Het is heel handig om te leren in welke situatie's je bloeddruk hoog of lager is. Het kan heel goed zijn dat de hoofdpijn van gisteren met eventuele hoge bloeddruk te maken heeft maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. Het zou toch mooi zijn om te ontdekken of je misschien van die medicatie af zou kunnen komen.

En tsja....gebruiksaanwijzingen lezen is meestal wel handig natuurlijk, hihi. Maar voor een bloeddrukmeter valt er niet zoveel te lezen over hoe en wat te doen.
Afhankelijk van het soort meter, om de pols of om de bovenarm, is het een kwestie van aan zetten en het pompen begint, om de bovenarm voelt dat zeker behoorlijk strak maar dat hoort ook zo. Zodra het meten begint loopt weer zacht de lucht eruit en neemt vervolgens de druk [au au au] weer af. Maar dat zal je neem ik aan toch weleens vaker hebben meegemaakt.

Het beste is het te meten 's morgens als je net bent opgestaan
dan is je lichaam nog in rust. Want na veel drukte of eventuele spanningen is je bloeddruk uiteraard een stuk hoger en ook dat is dan normaal maar geeft dan niet het goede beeld.

Hoop dat je hoofdpijn inmiddels weer is verdwenen. Succes met de metingen..............

Lieve groet,
Josephine

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.