vrijdag 24 april 2015

Voorbereidingen Koningsdag, oranje, rood- wit en blauw en een heleboel roze.

Vandaag liep ik door de stad
Ik wilde schildersspullen kopen
Vlakbij de winkel was het moeilijk verder lopen
Ik sprak een man aan, hij vertelde ""Ja, het kan wel,
maar er kunnen van alle kanten auto's op je afvliegen""
Klonk niet erg veilig
Dus ben ik maar een stuk omgelopen
Wat waren ze toch allemaal aan het doen?
Voorbereidingen voor Koningsdag en ( geloof ik )
een memorial voor WO II

Dit verbaast me
Toen ik in 1975-1981 dagelijks van werk naar huis liep
Zat er alleen een herinneringsplaatje op de brug
Je moest goed kijken want het was in de kleur van de brug geschilderd
Ik dacht toen ""Raar, een veteraan ziet niet terug dat er  aan gedacht wordt""
Jaren later kwamen er foto's
Nog later 3 tanks bij de foto's
En nu, nu bijna alle veteranen overleden zijn komt er een museum
 
 Terug liep ik langs een oorlogsmonument
Ieder jaar omstreeks deze tijd
 staat er een keur aan oranje tulpen en rood en blauwe bloemen
samen met witte madeliefjes
Ik vind het iedere keer ook weer zo'n mooi idee

Door een stadsparkje terug naar de bus
 
Vanuit de bus een reuzenrad bewondert
 
 
En thuis mijn gekochte schildersspullen uitgepakt
Misschien denken jullie
""Waarom zoveel roze?""
Nu, mijn volgende grote aquarel wordt een ode aan de lente
Ik schilder het vol met bloesem en vogeltjes
Ik vond vandaag een tubetje met een heel mooie zachtroze kleur
Maar voor de zekerheid nam ik ook een flesje witte ecoline mee
 
Een paar jaar geleden gaf een kunstenares mij deze tip
Gemengd met aquarelverf maakt het een prachtige pastelkleur
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015