vrijdag 3 juli 2015

Nationaal hitteplan.



Wij zijn fervent luisteraars van radio NPO 1. De afgelopen dagen hoorden we meerdere mate over het Nationaal_hitteplan. De informatie die we kregen maakte dat we besloten om binnen te blijven. Vandaag hadden we wat boodschappen nodig. Ik dacht, o, mijn hemel, het moet dan maar. Maar wat blijkt, het is heerlijk. Natuurlijk is het warm, maar ik heb veel onder bomen gelopen en natuurlijk had ik een flesje water bij me. Ik begrijp weer eens, hoezeer de media beïnvloeden.

Waar ik me pas naar ging voelen was toen ik de winkels inging. Als een klap sloeg de airconditioning toe.

Waarom reageren we tegenwoordig zo overtrokken? Ik heb al heel wat zomers meegemaakt. Pas de laatste jaren krijgen we advies hoe we moeten handelen. Bij hitte, bij storm, bij van alles en nog wat. Maar hebben we dit nodig? Ik vind het vreselijk betuttelend.

Nu hoorde ik op de radio dat de mensen die de adviezen betuttelend vinden niet tot de doelgroep horen. Oh echt? Het blijkt dat ouderen en zwakkeren de doelgroep zijn. Maar hoe oud moet je zijn wil je wel tot die doelgroep horen? Wanneer je oud bent, ben je dan ineens je verstand kwijt en weet je niet meer dat je in de schaduw moet blijven, moet zorgen dat  je kamer niet snikheet wordt, dat je moet drinken?

Op Facebook gaan allemaal verhalen rond over honden die in auto's worden achter gelaten. Wanneer mensen dan alert zijn en voor oplossingen zoeken, prima. Het laatste wat ik las is dat we water buiten moeten zetten voor de vogels. Is dit nu ook niet vreselijk betuttelend? ik denk van wel. Maar............ ik heb wel 2 kommen met water buiten gezet. Ik lees verhalen over lekker rond spartelende vogeltjes in water bassins in tuintjes. Dat lijkt me zo leuk.

De kommen staan er nu 2 dagen en er is nog geen vogel bij geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015