K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

dinsdag 29 december 2015

Het afgelopen jaar.

 
Ik vond het een moeilijk jaar
Niet in de privé sfeer, alles ging zijn gangetje
Maar ik ben erg akelig geweest mbt de verhalen rond
Oorlog in het Midden Oosten
Aanslagen
Vluchtelingen
Moslims
Ik ben er down van en boos over
En zit mezelf in de weg met al deze gevoelens
 
Bij ons in de wijk komt een Asielzoekerscentrum
Ik heb me als vrijwilligster opgegeven
Ik hoop dat ik iets te doen krijg
Maar heb al 2 berichtjes gekregen dat ik niet teleurgesteld moet zijn
 wanneer er van mijn diensten geen gebruik wordt gemaakt
Ik vind dit vreemd, ik wacht nu maar af
en houd in de gaten wat voor nieuws ik over het centrum hoor
 
 
Hier zien jullie het vogelhuisje wat ik als kerstcadeau kreeg
Het afgelopen jaar ben ik boos geweest
Over de bomen die gekapt en de struiken die weggehaald werden door de Gemeente
O.a een struik naast ons huis
Er zaten altijd veel koolmeesjes in
Vanuit de kamer zag ik ze rondvliegen
Nu zijn ze weg
Ik hoop ze met dit huisje weer terug te lokken
 
 
SCHILDEREN
 
 Ik schilderde 90 kaarten
En 1 groot schilderij van 70 bij 100 cm.
Voor het volgende jaar heb ik plannen
 om weer meer op groter formaat te gaan schilderen
 
LEZEN
 
Ik heb veel plezier beleefd van mijn boekenproject
Ik las 34 boeken
Ik vind het heel leuk er een review bij te schrijven en een kaart bij te schilderen
 Daarnaast lees ik ook veel tijdschriften
Ik las ook 2 boeken gewoon voor het plezier
Boeken die ik ""feel good"" boeken noem
 
LEUKE DINGEN
 
Het bezoek aan Rotterdam, de Markthal o.a.
 
Het bezoek aan de Hermitage in Amsterdam, de tentoonstelling Josephine, Napoleon en Alexander
 
De workshop ""Papier"" die ik met een vriendin volgde in het Open Lucht Museum

De vriend die van een trap viel maar er gelukkig nu weer veel beter aan toe is

De lieve kopers van mijn kaarten
 
Het Nieuwe station verkennen met alles er rond heen
 
De 4 fotoboeken die ik maakte
Over de schilderijen van mijn man
Over mijn schilderijen
Over Hedy, Niels en St. Maarten
Chawton Cottage, het huis van Jane Austen
 
Nieuwe boekenkasten en kast in douche

Dat mijn Bronte weblog nieuwe vrienden heeft gebracht en de 665.000 bezoeker

Ik van mijn pensioen geniet
En mijn man en ik zo'n goede tijd hebben

Een vriendin goed hersteld van een hersenbloeding

Het lekkere etentje bij Petra en haar familie

Dat een andere vriendin langzaam haar weg weer vindt
 in Nederland na een lang verblijf in het buitenland

En met weer een andere vriendin verkende ik een woonwijk
 waar ik normaal nooit kom, zo leuk
Toerist in eigen stad

De tuinen van het Spijkerkwartier

De camping bezoeken waar mijn vriendin Henny in de zomer woont

Verjaardagen vieren

 BAKKEN

Ik heb minder gebakken dan ik wilde
Maar toch ook weer niet heel erg weinig
Een mooi gemiddelde
Wel experimenteerde ik minder dan ik wilde

Experimenten waren de brownies en de kerstcake
(Ik heb er zowaar geen foto van)
roomboter, bruine suiker, gewelde pruimen, chocolade, rozijnen
Zwaar maar erg lekker

2 opmerkingen:

Mapi zei

Wat heb je veel gedaan Geri, goeie tip om het zo eens op schrift te stellen, ga ik ook eens doen.
Ik vind het zo knap van je dat je al die boeken hebt gelezen, dat lukt mij niet. Maar heb dit jaar wel meer gelezen dan gebruikelijk.
Het vogelvoederhuisje is leuk, ben heel benieuwd of ze het weten te vinden.
Wat de vluchtelingenhulp betreft, kijk eens rond bij Vluchtelingenwerk Nederland
Heb wel begrepen dat alles niet zo makkelijk gaat als dat je denkt. Succes ermee.
Hoop dat je boosheid wat zakt.

Hele fijne jaarwisseling en veel liefs,
Mapi
X

Lilian zei

Al met al toch een mooi jaar voor jou, Geri.

Ik herken je boosheid over de wereldproblemen en behalve boos maakt het me soms ook bang. Er is vast wel ergens iets wat je kunt doen hoor, alleen de coördinatie is nog niet overal wat die moet zijn. Komt tijd komt raad, zeg ik dan maar.

Ik vond het leuk je te hebben leren 'kennen' dit jaar. Nog steeds geniet ik van de mooie dingen die je maakt (wauw zeg, 90 kaarten!) en van de dingen die je schrijft over je leven.

Ik wens je een mooie jaarwisseling en alvast een net zo goed 2016!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.