K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

vrijdag 1 januari 2016

Gelukkig Nieuwjaar. De eerste dag van een nieuw jaar.

 
hiran-dream-seeker
 
Een heel nieuw jaar voor de boeg
Hier en daar nog een knal
Ik zag vannacht prachtig siervuurwerk
maar hoorde ook heel harde klappen
zoals ik nooit eerder hoorde
Het huis schudde ervan
Jullie mogen weten: Ik haat dit
Van mij mag het afschieten van vuurwerk verboden worden
Ergens een mooi centraal vuurwerk op een plein in een stad
Lijkt me veel mooier
En het verbroedert ook
 
De afgelopen week heb ik in mijn dagboek teruggehaald
 wat er allemaal gebeurd is
 Want net als ik bij jullie lees, het jaar vliegt
En wat heb ik eigenlijk gedaan?
 
Wij hebben een rustig, maar goed jaar gehad
Zorgen maakten wij ons om de wereld en een paar vrienden
die het moeilijk hadden
 
 
Vanmorgen werd ik wakker met dit beeld en zo is het nu om 15.30 nog
 
 
Er is nog geen vogeltje geweest
Hoewel gisteren het dekseltje beneden in de tuin lag
Hoe kan dat nu
Toch een vogeltje geweest
die het er af geduwd heeft?

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.