K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

zondag 22 mei 2016

Mijn 49 weken project. ""Gronden"".

 
Ik vertelde dat ik me deze week wilde bezighouden met ""gronden"". Ik leef erg in mijn hart en hoofd. Regelmatig ben ik helemaal overprikkeld, maar ga dan toch door. Ik ben overprikkeld door het nieuws, trek me zaken aan, terwijl ik er niets aan kan veranderen, en dat geeft een rotgevoel. Maar ik ben ook overprikkeld door alles wat met sociale media te maken heeft. Ik zie heel erg veel foto's, vind dit heerlijk. Ik zie zoveel inspirerende dingen. Maar het kan teveel worden. En ik vind het desondanks toch moeilijk om te stoppen. Want het geeft zoveel plezier.
 
En nu heb ik er een nieuw speeltje bij, mijn mobiel, met alle nieuwe mogelijkheden zoals Instagram en Dropbox en Whatssapp. Ik geniet ervan, maar ga ook over grenzen. Ik merk het aan ""mijn hoofd"". Een vervelende hoofdpijn, niet echt met steken, maar een raar gevoel. Een gevoel van helemaal vol zitten. Ik wilde proberen wat meer evenwicht te brengen door dit gronden.
 
 Hoe ben ik begonnen?
 
Door heel regelmatig de afgelopen week bewust te zijn van mijn voeten 
Zodra ik dit doe ben ik al voor een klein deel weg van ""mijn hoofd""
Alleen dit doen voelt al fijn
 
Nu heb ik in het verleden al een periode gehad dat ik erg geïnteresseerd was in de werking van chakra's. Mijn lijfboek in die tijd was een inspirerend boek van Anodea Judith. Indertijd was ik vooral geïnteresseerd in het 3-e chakra. Ik werkte en was benieuwd of ik via oefeningen de werking van dit chakra kon beïnvloeden. Ik merkte wel dat mijn 1-e chakra niet sterk was, maar kon daar toen geen greep op krijgen. Nu gaat dit gelukkig ineens een stuk beter. Indertijd probeerde ik het idee uit om me ""een eik met diepe wortels"" te voelen. Het lukte gewoon niet.
 
Daar begin ik nu ook weer mee. Het voelt een beetje goed. Maar ineens schiet me een zin te binnen. Geïnspireerd door de lente, het plotselinge groen wat ineens weer overal is, de kracht die daaruit spreekt, bedenk ik:
 
Moeder Aarde, geef me de kracht van het leven
 
En verdorie, het voelt echt goed. Het voelt echt goed. Het voelt alsof er kracht naar boven borrelt. Het voelt alsof ik sterk verbonden ben met de aarde. Dat is een gevoel dat ik eigenlijk helemaal niet ken. 
 

 Evenwicht vinden

De komende week ga ik hier verder mee experimenteren. Ik ga met 2 dingen experimenteren. Met gronden en met Instagram. En ik ga proberen om een evenwicht te vinden.

MIJN 49 WEKEN PROJECT
  1. Pesto maken
  2. Wanten/handschoenen breien
  3. Sokken breien
  4. De theorie rond het bakken van een cake
  5. Mijn kaarten op een nieuwe manier tekenen
  6. De staten van de Verenigde staten. Ik onthoud nooit waar welke staat ligt
  7. De staten van de Verenigde staten. Ik onthoud nooit waar welke staat ligt
  8.  De staten van de Verenigde staten. Ik onthoud nooit waar welke staat ligt
  9. Europa is helemaal veranderd sinds ik naar school ging. Hoe heten de landen nu?
  10. Groentespreads maken
  11. Crêpes Suzette maken
  12. Hoe maak ik Baba Ganoush
  13. Quakers en Amish
  14. Indianen
  15. De slavernij
  16. Treinen in America
  17. Route 66
  18. Tolstoi (afkomstig via mijn boekenproject)
  19. een nieuwe TV kopen
  20. Kaarten maken n.a.v het nieuws
  21. rouwkaarten ontwikkelen
  22. Een nieuw tijdschema bedenken
  23. Vrijer teken- en schilder materialen gebruiken
  24. Modekwartier
  25. Afsluitende week globale informatie USA
  26. Tuinplanten voor schaduwtuin zoeken
  27. Wat staat er voor info op de website van de bibliotheek 
  28. Welke smartphone past bij ons?
  29. Schoonmaken, hoe kan het beter? Hoe kan het handiger
  30. Smartphones
  31. Hoe kan ik mezelf beter ""gronden""
  32. Evenwicht vinden tussen ""gronden"" en de sociale media

Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.