maandag 30 mei 2016

Mijn biografie project 2016. Grace Coddington.


Vorige maand heb ik een heel leuke biografie gelezen
 Ik kwam het boek toevallig tegen in de bibliotheek.
Ik vond het zo leuk dat ik het zelf kocht
 Grace Coddington
 Creative director van de Amerikaanse Vogue
Zij haalt herinneringen op aan haar jeugd in Wales
 Haar tienerjaren toen zij model was
 Zij begon net even voor de creatieve explosie
van het jonge en hippe Londen
 met ontwerpers als Mary Quant
Maar zij maakte ook een deel hiervan intensief mee
Zij werkte deels in Londen en deels in Parijs
En bouwde zo een heel netwerk op van ontwerpers en fotografen


Het boek is grappig en lichtvoetig geschreven
 Het is ook geïllustreerd met mooie tekeningetjes van Grace zelf


Grace begint bij de Engelse Vogue. Het is leuk om de beschrijving te lezen hoe zij hier als broekie  binnen komt. Na jaren hier gewerkt te hebben stapt ze over naar de Amerikaanse Vogue. Zij en Anna Wintour kunnen goed met elkaar opschieten.

Grace beschrijft de samenwerking tussen haar en beroemde fotografen en modellen. Ik leer er veel van. Ik hou van mode en fotografie. Op mijn Pinterest pagina kan ik mooi veel informatie over dit alles kwijt.
Over haarzelf:      pinterest/gmwatercolors/grace-coddington

Wat ook zo leuk is aan Grace is haar liefde voor katten



Ik ben blij dat ik het boek nu zelf heb
 Want nu kan ik het herlezen en zaken opnieuw opzoeken
Ik heb er best al veel van opgestoken
Maar er valt nog genoeg te leren

En via Instagram
ontmoet ik iemand die Grace zelf heeft ontmoet
kikascharm/launch-of-grace-coddingtons-perfume

Leuk om te lezen en de foto's te bekijken
Maar bovenal .........
Ik lees voor het eerst dat het 2-e deel van het boek in september uitkomt
Ik had daar geen idee van
Wel was mij opgevallen dat er veel tijd besteed werd aan de beginjaren
Er komt dus nog een 2-e deel over de jaren bij de Amerikaanse Vogue
LEUK

Ik had hier eerder leuke You tube filmpjes mbt Grace neergezet
Maar ik heb de indruk dat ze mijn blog langzaam maken
Er zijn echt leuke films over haar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015