K L E U R R I J K


K L E U R R IJ K
Ik hou van K L E U R E N, van papier, van verf, van textiel, van tekenen en schilderen, ik hou van dieren, van mode, van de natuur, van geschiedenis, van geografie, van boeken, van tijdschriften, van kunst, van originaliteit, hou ervan om sfeer te maken, van fotograferen, van cultuur, de onze en van andere culturen.

Ik ben aquarelliste, I am a watercolorist.
Ik maak vrij werk en schilder in opdracht.

zaterdag 9 juli 2016

O.k. dan zoek ik iemand anders.


Wat als je nee moest zeggen? Wat zou er gebeuren?
 Dat is de vraag die Karin Ramakers van het blog met-k.com me voorlegt. 
Ik doe mee aan haar

Week 1. Bloggers Boot Camp

 

Ik herinner me het nog heel goed. De eerst keer dat ik nee zei tegen een leidingevende. Ik was altijd eerder cooperatief ingesteld. Ik werkte er op dit moment al een poosje. In 15 jaar had ik maar 1 verandering meegemaakt. En die had ik zelf aangekaart door intern te solliciteren. Maar na die 15 jaar begonnen de veranderingen te komen. In het begin om de paar jaar. Tegen mijn pensioen voelde het alsof de ene verandering nog bezig was terwijl de volgende  al over ons heenrolde.

Ik zie haar nog naar me toekomen, mijn nieuwe leidinggevende. Ik mocht haar, maar ik was ook een beetje bang voor haar. Ze was scherp en snel en zocht naar oplossingen. Ik zat in een team met 3 anderen. We waren goed op elkaar ingespeeld. Tot op een goede dag de oudste van ons hoorde dat hij met vervroegd pensioen kon gaan en de andere twee hoorden dat ze naar andere teams zouden gaan. Ik zou er een collega bijkrijgen die ik aardig vond, maar ook vermoeiend.

Ik kwam haar op de gang tegen en ze vroeg: ""Goh, Geri, D. gaat nu weg. Zij heeft deze week een rondleiding door het gebouw van een groep herintredende vrouwen, maar zij doet dit nu niet meer. Neem jij dit van haar over?""

Nu moeten jullie weten dat ik me heel lekker voel in een 1 op 1 contact. Twee mensen tegenover me gaat ook. Maar een groep? Ik kan het niet. Ik voel me prima in bijvoorbeeld een warenhuis of op straat met veel mensen om me heen. Ik hoef dan helemaal niets. Maar zet me in een vergadering of zet me voor een groep mensen neer waarmee ik wel iets moet en ik wil het liefst door de grond zakken.

Voor ik besefte wat ik deed antwoordde ik : "Nee, daar voel ik niets voor"" Ik besefte heel goed dat ik dit zei vanuit de moed der wanhoop. Ik zag de groep in gedachten en dat was nog net even erger dan nu nee zeggen.

De eye opener voor mij was haar reactie. Ze zei: ""O.k. dan zoek ik iemand anders"". Mij verbluft achterlatend. Is het zo gemakkelijk? Stort de wereld niet in? Krijg ik geen uitbrander?

Dit voorval heeft gemaakt dat voor mij 
voortaan NEE zeggen gemakkelijker werd
Nog niet echt iets wat ik veel zou doen
 maar het allerENGste was ervan af

2 opmerkingen:

petra bijdevaate zei

wauw! dat is een echte eye opener! zo gemakkelijk kan het soms zijn ;)

Melody Steenkamp zei

*glimlach*...geweldig dit!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Sta even stil
Draai je niet om
En kijk ook niet vooruit
Tel de seconden
Niet de uren
Adem in en uit


Liselore Gerritsen

Lente

Lente

Verjaardagskaart

Verjaardagskaart

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Gebakjes

Gebakjes

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015

SPRING/LENTE

SPRING/LENTE

Kindje

Kindje

.

.