donderdag 18 augustus 2016

Zomervakantie en een park........


Ik had het er al een paar dagen over gehad. Laten we naar de tuin van het park gaan. Gisteren was het zover. Prachtig weer. Ik verheug me, rust en een zee van bloemen in diverse schakeringen blauw, boordevol bijen. Zo was het andere jaren.

Wat ik vergat is dat het augustus is
En dat blijkt een heel ander verhaal
Allereerst overal tenten


Dat is het ergste niet
Maar het was druk
Jongemannen met radio's die voluit hiphop uitbraken
en......

Pokomon spelers
 Groepen op de grond zittende jongemannen
en nog eens rijen op muurtjes zittende jongemannen
die allemaal naar een schermpje staren
Thuis heb ik geprobeerd te begrijpen wat dit spel inhoudt
Maar ik ben er maar mee opgehouden
Te ingewikkeld
Ik las ergens dat alles en iedereen een Pokomon kan zijn, 
Zoals de eigenaresse van een tuinkabouter ontdekte
toen plots groepen jongeren zich ervoor stonden te verdringen
Begrijpen jullie het, ik niet

De tuin was dus niet echt een plezier
Maar er was meer
Buiten de tuin is een beeldententoonstelling te zien
Andere jaren vonden we het mooi
Maar nu?


Waarschijnlijk kwam ik oververhit uit de tuin
want deze keer kon ik er weinig moois aan ontdekken
Ik vond het eerder irritant


Wat ook heel raar was
Ik heb geen bij gezien
Normaal gonst het ervan
Ik zag 1 vlinder en deze schoonheid


Ik weet nu, in augustus
is het park niet echt een plaats waar ik me lekker voel

1 opmerking:

  1. Ondanks alles of misschien wel dankzij alles die dag, zijn je foto's prachtig geworden.
    Hrtelijke groeten El

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015