dinsdag 28 februari 2017

Het Modron manenboek.


Omdat ik stilstand voelde ben ik gisteren begonnen met teruglezen en verwerken wat ik tot nu toe gedaan heb mbt het Modron Manen boek. Het verwezenlijken van mijn "droom". Ik had het gevoel op een vervelende manier tot stilstand te zijn gekomen.

Het boek geeft in het begin 3 mogelijkheden/ dromen aan
Een droom, heb ik die, vroeg ik me in het begin af
Eigenlijk niet, meer een vaag gevoel
  • Ik wil meer met mijn schilderen doen.
  • Ik wil me graag fysiek en daarmee ook mentaal lekkerder in mijn vel voelen zitten
  • Ik wil meer greep krijgen op het vliegen van de tijd. Iets wat ik vooral na mijn pensioen ervaar.
Het was leuk om terug te lezen en te beseffen dat ik er wel degelijk iets mee opgeschoten ben. Hoe-wel de stappen klein zijn. Ik heb er nu een schrift naast genomen met meer schrijfruimte. Zodat ik wat meer uit kan werken.


Ik wil meer met schilderen doen

Maar wat? Dit is wat ik nu aan het uitzoeken ben
Tot nu toe zijn er 3 ideeën naar boven gekomen

  • Een kinderboek schrijven en illustreren
  • Exposeren in een bloemenwinkel of boekhandel
  • Kaarten ontwerpen of kalenders oid, iets op groot formaat schilderen voor een non-profit organisatie, bijv. vluchtelingenwerk, natuurbescherming


Ik wil me graag fysiek beter voelen

Allerlei ideeën kwamen boven: Gezonder eten (terwijl wij best gezond eten), meer naar muziek luisteren, minder eten, minder suiker etc. Het helpt niet. Ik doe het niet. Kennen jullie het begrip OMDENKEN? Een ander manier van tegen dingen aankijken en uitdrukken in een korte zin. Het helpt mij altijd heel goed. Ik dacht: Kwel jezelf niet met iets wat je toch niet doet. Het was echt een opluchting. Het gekweld zijn ligt erin dat ik me schuldig ga voelen. Zinvoller te zoeken naar iets wat ik wel ga doen.

Ik ben niet alleen hoofd

Ik leef voor het grootste deel in mijn hoofd. Het komt doordat ik zoveel op internet zit. Zoveel beelden zie. Bijna wel een verslaving. Ik probeer dit nu te minderen. Begrijp me goed, ik geniet ervan. Pinterest, Tumbl-r. Ik ben altijd op zoek naar mooie foto's. Het is nog niet zo gemakkelijk om echt goede foto's te vinden voor een schilderij.

Ik ben weer begonnen met chakra's en met de Tarot. Ik ben niet zo van de alternatieve therapieën. Maar deze twee hebben we in het verleden al geholpen. Ik gebruik het boek van Anodea Judith hierbij. Echt een heel goed handboek. Ik ga me de komende tijd richten op versterken van mijn  3-e chakra. Het is de plek waar de pijn zit die me zo lastig valt de laatste 10 jaar. Daarom heb ik een hekel aan die plek. Maar ik voel ook dat ik er kracht vandaan kan halen. Iets van al die opgehoopte energie in mijn hoofd wil ik naar beneden proberen te krijgen. En ik ga proberen om 3 keer per dag een Tarotkaart te leggen. Dit om me bewust te zijn dat er een nieuw dagdeel aan breekt.

Routines

Ik ben nu bezig leukere routines te zoeken voor de middag en de avonden. Ik ben dik tevreden met de morgens. Ik schilder kaarten. Om de tijd niet zo te laten vliegen heb ik ontdekt dat routines inbouwen helpt. Maaltijden zijn natuurlijk een goede, zinvolle "break" van de dag. Dat gaat nu goed. Dat ik de avonden lastig vind komt doordat ik zo'n hekel heb aan donker. Wat dat betreft komen de goede tijden, lekkere lange lichte dagen er weer aan.



1 opmerking:

  1. Ja Geri, de dagen vliegen voorbij, het gaat allemaal zo snel.
    Ik zelf ben meer een avondmens, ik hou van de stilte en de rust.
    Maar de ochtenden kan ik ook wel waarderen.
    Leuk om te lezen hoe jij van alles wil aanpakken, volgens mij doe jij dat heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015