dinsdag 2 mei 2017

Hoe was april en wat wil ik gaan doen in mei?


Wat wilde ik doen in april?
En wat deed ik daadwerkelijk?
Schuin = wat we gedaan hebben
  • Paaskaarten schilderen, kunnen ook lente kaarten zijn. Pasen is 16 en 17 april
  • Naar de tentoonstelling Antoine Watteau (1684-1721) Teylersmuseum 01 februari t/m 14 mei 2017
  • Naar het Open Lucht Museum. Wij zijn vrienden van dit museum. maar zo raar, steeds aan het eind van het jaar denk ik "Waarom zijn we niet meer gegaan".
  • Naar de Heemtuin
  • Naar het Arboretum.
  • Ik heb 3 taartjeskaarten af en 2 getekend en voor een deel geschilderd.
  • Ik heb een groot schilderij getekend, nu nog schilderen
  • 3 boekenkaarten schilderen/ Down is the moon, Hella Haasse, Tender is the night en blogs erbij maken
  • Blogs maken mbt  ""Throwback Thursday""
  • IdeeĆ«n verzamelen " Toekomst"
  • Informatie zoeken tbv groot schilderij opdracht voor Salem
Het was zo koud
Dat is de voornaamste reden
dat we niet naar het Arboretum, de Heemtuin etc. zijn geweest
 Ik heb kleine wandelingen rond het huis gemaakt

Extra
De ""workshop" die ik gaf aan een vriendin
Tussen aanhalingstekens want het is een probeersel
Wel een heel erg leuk probeersel

Extra was ook het bezoek van Gina, Monique en de liefste hond van de wereld Foska
en
Het bezoek aan Peter van Ginkel (kunstenaarsbenodigdheden), altijd een feestje.

Het nieuwe grote schilderij is af
Je ziet het rechts onderin de collage
Ik ben al druk bezig met mijn volgende schilderij
Ik heb foto's gezocht en gevisualiseerd
Ik heb een plan
Hoop dat het mooi wordt
In ieder geval kan ik al verklappen dat ik een serie wil maken
O.a. de natuur krijgt er een grote rol in


Modron Manenboek
Ik ben er nog steeds mee bezig
Alleen begint mijn droom nu andere vormen aan te nemen
In het begin was alles vaag
1) Mijn droom was "meer met mijn schilderen doen"
2) Proberen lekkerder in mijn vel te komen

In eerste instantie dacht ik aan ergens exposeren
Ik wil nog steeds graag bij een bloemenwinkel exposeren
En dit hou ik ook zeker in mijn achterhoofd
Uiteindelijk strekt het Modrom Manenboek zich over een jaar uit
Zo heb ik ook nog andere plannetjes
De droom is zich nu echter aan het verschuiven
Ik wil nu schilderen en niet denken aan "wat wil ik ermee"

Het lekkerder in mijn vel komen te zitten lukt nog steeds niet erg
De afgelopen maand heb ik veel last gehad van een "daas" hoofd
Wat kan helpen is misschien een Gevoelenslijst

Ik probeer nu afstand te nemen van het nieuws
Ik word er steeds zo boos over
En het blijft maar doorzeuren in mijn hoofd en in mijn hart
Ik heb intens te doen met mensen in oorlogsgebieden
Ik maak me zorgen over het klimaat
Afstand nemen betekent niet dat ik er niets meer over wil horen
Wel dat ik vooral positief nieuws wil zoeken
Want wat een hypes krijgen we over ons uitgestort
En het blijft maar bezig
Na een aantal maanden is de hype voorbij
En horen we niets meer

MEI
Wat wil ik doen in mei?

  • Naar de Heemtuin. We zijn geweest. Was gesloten.
  • Naar het Arboretum
  • Naar het Open Lucht Museum
  • 2 boekenkaarten schilderen. 2 boekenkaarten gemaakt
  • Ik wil 5 rouwkaarten ontwerpen. Ik stuurde er 1 naar een vriendin waarvan de moeder is overleden. Iedere keer denk ik weer "maak er nu een paar, maar ik doe het nooit. Nu wil ik het wel gaan proberen. Ik heb er 3 gemaakt, 2 mislukt.
  • Mijn nieuwe grote aquarel van 1.00 meter bij 70 cm beginnen
  • Blogs maken mbt  "Throwback Thursday"
  • Informatie zoeken tbv groot schilderij opdracht voor Salem
  • Naar de Kunsthal in Rotterdam. Tentoonstelling over hyperrealisme tot 05-6-2017
  • Een helderder hoofd krijgen

1 opmerking:

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015