woensdag 6 september 2017

New York, zoveel geschiedenis, zoveel te bekijken. Part I.


Ik vind New York een heel leuke stad
Ik vertelde eerder dat ik de komende 4 maanden
allerlei zaken betreffende New York uit wil zoeken

Manhattan - Woody Allen (opening scene_English)

Wanneer ik het over New York heb
bedoel ik Manhattan 
 De stad New York bestaat echter uit vijf boroughs of stadsdelen
Misschien ga ik later ook nog wel eens op zoek naar leuke plekken in de andere stadsdelen
Maar in eerste instantie ga ik me bezig houden met Manhattan

Sex in the City
Ik ben een fan van Sex in the City
Er zijn verschillende websites waar je de straatnamen kunt vinden
waar scènes zijn opgenomen
Ik vind het leuk ze op Google Earth op te zoeken
Ik ga ze eens bij elkaar verzamelen


Vlogs van Claire Lucia





Onlangs vond ik de vlogs van Claire Lucia
Zij loopt stage in New York
Ze laat in haar vlogs
heel veel verschillende plekken van New York zien
Ik vind ze heel leuk om te bekijken
Een mooie jonge meid
die de ene keer met veel make-up dan weer make-up loos
door de stad loopt
Samen met vriendinnen gaat stappen
Er wordt heel erg veel gegeten in de vlogs
Vele pizza's, shakes, sweets
Daar maakt ze zelf ook grappen over
Je kunt oudejaarsavond met haar meemaken
En nog veel meer

Bob Dylan in New York, Jones Street

De bruine streepjes geven Jones Street aan



A tour of significant Bob Dylan landmarks in Greenwich Village
The cover of “The Freewheelin’ Bob Dylan” captures the couple strolling down a snow-covered Jones Street in February 1963



nytimes/exploring-bob-dylans-greenwich-village-new-


Jones Street is a street located in Greenwich Village in the New York City borough of Manhattan. It runs from Bleecker Street and West 4th Street.

Het verhaal dat Suze Rotolo erover vertelt: theguardian./biography.bobdylan
Hoe ging het verder met  Suze Rotole: nytimes/arts/music/rotolo


3, 5 uur New York




A 3.5+ hour tour of New York City (NYC), focusing on the borough of Manhattan, the city’s historic birthplace, economic and administrative center as well as the most densely populated of the 5 boroughs that make up NYC

3, 5 uur kun je hier kijken
naar de straten en bezienswaardigheden
van New York

Ik heb het in stukken bekeken

Je begint met daglicht
en later wordt het langzaam donker
De laatste beelden zijn van het verlichte New York
De film laat plekken zien 
waar ik nooit eerder van hoorde

Het eerste deel van mijn zoektocht
Ik hoop dat je het net als ik leuk vind
meer te weten te komen over New York

2 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ik vind het zo leuk dat je jezelf steeds weer uitdaagt om iets nieuws te leren.
    Ik heb de 3,5 uur durende film opgeslagen, die ga ik op mijn gemak bekijken. Een blogvriendin die ons laat mee genieten van haar reisjes en uitstapjes, noemt het 'armchair travels'. Dat ga ik ook doen, ik volg je 'reis' naar NY vanuit mijn luie stoel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Armchair travels, wat een mooie uitdrukking. Ik zou graag in het echt reizen. Maar mijn fysieke gesteldheid maakt dit moeilijk. Maar You tube en Google Earth maken zoveel goed. Plezier met de reis naar New York.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015