woensdag 27 december 2017

Kerst 2018.


Kerst is voor mij een mix

De kerst is weer voorbij
Zoals elk jaar nu ook weer met een mix aan gevoelens
Kerst blues, mijn ouders "vroeger" missen

Vanuit mijn opvoeding christelijk
De geboorte van Jezus van Nazareth
Bracht leer van vrede en verdraagzaamheid 
Maar kijk wat wij ermee doen


Lichtjes Feest

Voor mij is het ook een lichtjesfeest geworden
Overal in huis staan kaarsen, waxinelichtjes en elektrische lichtjes
Ze helpen ons door deze donkere dagen heen
Ik voel me altijd fijn bij kaarslicht


 Cadeautjes


Flow papierboek

Ik heb hem weer
Nu voor de tweede keer
Het Flow papierboek
Zo'n bron van plezier


Tijdschriften horen erbij
Zonder dat geen feest voor mij


Nieuwe agenda

Ik ben winkel in winkel uit geweest
Op zoek naar mijn ideale agenda
Het liefst had ik weer een Flow agenda
ik heb er nu 3 van verschillende jaren
Vind ze nog steeds zo mooi
Maar deze keer is het formaat zo klein
Hoe halen ze het in hun hoofd?


Dit is mijn tweede Ariadne at Home
Dit grotere formaat vind ik prettig
Ik neem hem niet in mijn tas mee
Hij ligt op mijn bureau
Ik noteer wat we gedaan hebben
Ik noteer wat er gedaan moet worden
Maar ook noteer ik ideeën, invallen, tekeningetjes, kreten etc
Ik vind het altijd leuk oude agenda's door te kijken
Ze vormen en helpen me te herinneren

Een heerlijk zachte duster
En een plaid

Ik zou het liefst alle plaids van de wereld willen hebben
Maar houdt me altijd in
Hoewel......... ik heb er overal wel 1 liggen
En nu deze mooie bij mijn collectie, heerlijk


Mappen
Ik heb kookboeken en ordners vol recepten uit allerlei jaren
Echter, vaak weet ik nog niet wat nu weer te koken
Ik haal altijd de Allerhande en het Jumbo blad
Scheur de bladzijden eruit waarvan ik denk "Dat ga ik maken"
En daarna liggen ze tot mijn ergernis overal en nergens
Deze mappen kunnen een goed hulpmiddel zijn.... hoop ik
Een map soep, een map toetjes etc. 
Ik ben benieuwd of het gaat helpen


Wijsheid uit de Flow


3 opmerkingen:

  1. Een jaar vol moois en eigenlijk vol geluk. Mooi om terug te blikken en dan tot de conclusie te komen, dat het goed gaat. Een nieuw jaar voor ons en daarin nemen we mooie herinneringen mee aan het vorige jaar. Ik wens je een pracht jaar met een gouden randje, groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook dubbele gevoelens bij Kerst. Toevallig kocht ik vandaag ook 'n agenda en ik weet dat zoiets echt geen sinecure is ;-)Je moet er tenslotte wel een heel jaar mee doen, hè?

    Wat je schrijft over de recepten, dat herken ik zo! Begin dit jaar kocht ik een heus receptenopschrijfboekje, waarin ik dacht alles eens keurig te gaan ordenen. Het had ook ruimte om fotootjes in te plakken en zo. Raad eens wat: intussen kan het boekje niet meer dicht, omdat ik er weer vanalles aan recepten tussen heb gestopt.

    Ik ben dus benieuwd of jouw mappenmethode werkt, maar misschien moet je dat volgend jaar dan maar schrijven ;-)

    Geniet nog even van de lichtjes Geri, want het hebben van genietmomentjes helpt volgens mij wel bij het doorstaan van stormen!
    Liefs,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bericht om te lezen! Voor mij ook gemengde gevoelens met Kerst. Ik heb last van de donkere dagen, dus het duurt altijd even voordat ik het knusse binnenshuisgebeuren met lichtjes kan waarderen. Ik ga eens zoeken naar Flow, dat ken ik helemaal niet. Ziet er erg leuk uit. Groetjes, Judy

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015