zaterdag 4 augustus 2018

Juli, hoe was je ook alweer?


Juli 2018
Heet, heter, heetst
Ik maakte een zomereditie van mijn Etsyshop KLEURRIJKwatercolors

De tuin
Dagelijks water geven
Op de radio hoor ik dat er een water tekort kan komen
Ik voel me een beetje schuldig
Kan dat wel, water geven?
Maar wanneer ik het niet doe is alles in no time verdord


Moestuin

En hoe trots ben ik
 wanneer na lang wachten
de tomaatjes rood worden


Iedere dag zet ik 
water en voer voor de vogels neer

Er wordt druk gebruik van gemaakt
Het maakt me blij

Ik maak me zorgen over de natuur
De bijen - en insectenstand is naar beneden aan het gaan
Vogels die minder voedsel kunnen vinden
Ik zie weinig veldbloemen meer
En nu die enorme droogte
 De bomen die nu al hun blaadjes laat vallen
Grasvelden verdord
Komt dit allemaal wel goed?



Buiten wandelen deden we niet vaak
 Wel een keer samen ijsjes gegeten in een dorp vlakbij
En een wandeling naar de Romeinse tuin


Het allerleukste wat ik in juli heb gedaan
De cursus illustreren
Toen het koeler was
met Salem in de tuin zitten en samen  allerlei materialen uitproberen
Met Mariƫlle naar een park en daar tekenen

Andere leuke dingen

Naar het Depot Wageningen 
Allerlei schilderartikelen kopen
Nieuwe zomerkleren kopen
 In het park tekenen
De bloedmaan gezien
Ik krijg van de LOI gratis 10 x de Seasons
WK voetbal
Tour de France
Het restaurant van het nieuwe Fokus theater van binnen gezien
Veel fruitdranken en  lemoen drank maken

Het vervelendst wat we deden
Naar de oogarts
Ik krijg een staaroperatie
Iets waar ik als een berg tegenop zie


Mensen zeggen tegen me
Je zult zulke mooie, heldere kleuren zien na de operatie
Is dat zoo?
 Ik schrik daarvan
Kloppen de kleuren op mijn schilderijen wel? 
Kloppen de kleuren op mijn blog wel?
 Zie ik straks alles anders?
Niet alleen dat ik, die bijziend ben,
Ineens in de verte goed zal kunnen kijken
Maar alles is helderder?
 Eerlijk gezegd hoop ik het laatste van niet
Voortaan alles scherp zien zal al wennen zijn
Maar nog helderder kleuren
Ik denk dat ik maar een zonnebril ga kopen ;-)

Ik zal blij zijn wanneer het dubbel zien weg is

5 opmerkingen:

  1. Zou hier weer graag op reageren, Geri.
    Helaas heb ik nu echt last van deze hitte.
    Maar je blogs zijn altijd de moeite waard!
    Dit keer maar eens een verkoelende groet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak me ook zorgen over de droogte en warmte. Dit kan niet zonder gevolgen blijven, maar daar hoor ik nog niemand over. Sterkte met je operatie, ik hoor er ook positieve verhalen over. Ben benieuwd hoe je anders gaat zien erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi bericht Geri. Snap je zorg over de natuur en deel die ook. Snap ook dat je de oogoperatie nog liever even uitstelt. Alles vanuit een geheel nieuw perspectief bezien is ook wel weer spannend. Kleurrijk nog kleurrijker? Dat kan bijna niet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, juli ..... een maand om te zoenen en te omarmen. Wat een zomergevoel! Ook te voelen in jouw post.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi overzicht, een juli om nooit te vergeten. Sterkte met de hitte en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015