woensdag 31 oktober 2018

Mijn tweede oogoperatie.


Gisteren ben ik geopereerd aan mijn andere oog
Vandaag kan ik perfect in de verte kijken
En de kleuren zijn onvoorstelbaar

Gisteren na de operatie zag ik door een mist vanwege de zalf in mijn oog
Maar ik merkte rond een uur of 22.00 al dat de mist wegtrok
En vanmorgen toen ik de gordijnen open trok, wow, wat een helderheid
 En wat zag ik alles duidelijk

Het is wel heel erg wennen
Za ik vroeger dichtbij heel goed en veraf niets
Nu is het omgekeerd

Met de leesbril kan ik echter gelukkig goed lezen
Ik kan ook tekenen
Het heel comfortabele van details kunnen zien zoals vroeger is weg
Wat ik jammer vind

Wanneer ik vroeger iets heel goed wilde zien hield ik het dicht tegen mijn ogen
Het werkte als een vergrootglas
Nu, terwijl ik mijn leesbril op heb doe ik dit nog
Ik ben dit zo gewend
Het zal wel even duren voordat ik dit niet meer doe

Wat ongelofelijk knap dat dokters dit kunnen
Het doet totaal geen pijn
Ook niet wanneer de verdoving is uitgewerkt

Ineens loop ik in een wereld waarin ik alles kan zien
En ook nog de mooiste kleuren
Maar wennen is het wel

6 opmerkingen:

  1. Geweldig! Dat het allemaal goed is gegaan en om te horen dat je nu zo goed kunt zien! Ik ben ook bijziend en zet mijn bril af als ik goed dichtbij wil zien. Dus als het mijn tijd is voor een operatie, dan weet ik wat me te wachten staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je dit zegt. Ik vertelde wel regelmatig aan anderen dat ik zo goed dichtbij kan zien. Maar vaak krijg ik wazige blikken. Wanneer je dit zelf niet hebt kun je het eigenlijk niet begrijpen. Maar jij weet wat ik bedoel. Vind ik leuk. Ik vind het echt jammer dat ik dit nu kwijt ben. je kunt overigens ook een ander type lens krijgen. 1 waarbij je dichtbij goed kunt zien. Maar dan moet je voor veraf een bril dragen. Maar ik denk dat je dan toch nog niet zo goed dichtbij kunt zien als wanneer je bijziend bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou niet weten wat ik zou kiezen. Ik heb nu geen leesbril, ook geen dubbelfocusbril, vind het niet nodig. Maar ik heb wel een aparte tussenbril, oorspronkelijk voor de computer afstand, maar die gebruik ik ook voor schilderen.
    Sterkte met wennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat de heldere kleuren in je leven terug zijn en de komende weken zal dat ongetwijfeld nog beter worden en dat anders kijken zal uiteindelijk ook weer goedkomen. Wat zul je nu weer mooi werk gaan maken. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook niet echt gekozen. Ik was volkomen overdonderd. Ik dacht dat ze staar weghaalden. Ik wist niets van een nieuwe lens. De dokter koos voor mij. Ik ben uiteindelijk blij met zijn keuze. Ik heb nog nooit zo goed kunnen zien. En een leesbril van de Hema werkt al goed. Ik ga nog wel naar een opticien voor een leesbril. Maar voorlopig werkt dit goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg fijn Geri dat alles goed is verlopen, het lijkt me
    een openbaring als je alles opeens heel goed en helder
    kan bekijken.
    En ik denk dat je nu met de leesbril, en als je daar extra nog een
    loep bij gebruikt je ook heel goed alle kleine details kunt
    waarnemen zonder dat je je ogen bijna op het papier moet leggen, hihi
    wel zo makkelijk toch?

    Lieve groet,
    Josephine
    👀

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015