zaterdag 29 december 2018

Goed voornemen nr 1.


O, o, o, wat dom van mij
Doe ik het net voorkomen alsof ik alleen maar blogs van jonge blommen volg

Zo is het niet
 Ik volg een aantal blogs van leeftijdgenoten
En met heel veel plezier
Mensen die midden in het leven staan
In diverse leefomstandigheden
Dus, IK BEN BLIJ MET JULLIE!

Ik was gisteren wat onduidelijk
Ik ben op zoek naar leeftijdsgenoten die vertellen over hun omgaan met de tijd
Ben ik nu de enige zeur die "tijd" als vervelend ervaart? 

Ik vertelde over de blogs die ik vond
Maar eigenlijk zijn ze helemaal niet wat ik zoek
Een blijkt van een 40-er te zijn die over rimpels blogt
De anderen tonen allerlei kleding
grijze kapsels en prachtige kleren
Maar daar ben ik niet naar op zoek

Voornemen nr 1 voor volgend jaar
Ik wil nu echt eens en voor altijd een einde maken met mijn tijdsprobleem

(Zonet heb ik weer wat nieuws gevonden, ik stel me zelf nu een doel. Binnen een hoeveelheid tijd wil ik iets doen en dan stoppen. Het punt is namelijk dat ik zoveel wil doen. Misschien maak ik dan minder dingen af, maar kom ik wel tot meer. Het is het waard om eens uit te zoeken. Dit blogje mag ik van mezelf nu typen tot 14.00. Niet af, jammer dan)

Ik hoop echt dat jullie niet denken
Heb je haar weer, wat een zeurpiet
Heeft ze alle tijd van de wereld, zit ze erover te zeuren
Ik besef dit hoor
Ik ben ook dankbaar voor  alle tijd

Maar...……
Nu ja, jullie weten het wel

Ik wil het innerlijk leuker krijgen en niet zoveel irritatie voelen

3 opmerkingen:

  1. Wou net zeggen.... :) Kun jij mijn bloglijst op Bloglovin' zien? Een link daarnaar staat onderaan in de zijkolom van Bubbels. Het kostte mij aardig wat tijd om Nederlandstalige blogs te vinden, maar daar staan een aantal op. Mensen die over hun uitstapjes vertellen, wandelfanaten, fotofanaten, ook creatieve personen, zoals Ogenzalf en Zovandat. Heel persoonlijke blogs lees ik ook graag, al zou ik dat zelf niet zo goed durven: Pourquoi Pas? en Mooi leven, by De Gans bijv. Er zijn mensen die vrijwel elke dag bloggen, nou, dat breng ik niet op. Ik wacht tot een verhaal in mijn hoofd is 'gerijpt'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je die blogs gevonden hebt! Via de reacties vind je ook weer andere mensen met blogs. En na een tijdje vind je vanzelf welke je wilt blijven volgen en welke niet. Net wat je aanspreekt. Er zijn zoveel bloggers als je ze weet te vinden, hartstikke leuk, een hele nieuwe wereld ging voor me open! Er zitten ook een paar astrologieblogs bij, die ik leuk vind, en jij misschien ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij zeurt nooit! Altijd inspirerende blogs en soms dingen aan de kaak stellen...IS GEEN ZEUREN!
    Voor mij was en ben je altijd een steun geweest!@@@

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015