dinsdag 11 juni 2019

Boeken die ik las voor mijn boekenproject 2019.

Ik ben erg achter met het vertellen over de boeken die ik gelezen heb
 Daarom doe ik het even zo
 Een soort collectief 


Mozart en zijn brieven - Lucas Bunge



Rinkel de Kink -  Martine Bijl
Dit boek leende ik van een vriendin

 Het aangrijpende verhaal wat Martine Bijl schreef over haar herseninfarct



Oorspronkelijk was mijn idee bij het boeken project om boeken uit de wereld literatuur te gaan lezen
Dat heb ik een paar jaar gedaan
 Maar nu sloop ook weer de wens naar voren om "gezellige" boeken te lezen
Het werden er tot nu toe drie
 Boeken die iets met koken of met bakken te maken hebben


Piece of Kate - Emily Lichthart

Na een berg vergeefse sollicitaties gooit de 28-jarige Katherina - Kate - Smit het roer om: ze begint een taartenwebshop. Wanneer haar kersverse site getipt wordt door een hippe glossy is deze binnen de kortste keren een grote hit. 
Bakken voor je leven - Sarah Vaughan
Als supermarktketen Eaden een bakwedstrijd uitschrijft, stromen de aanmeldingen binnen. In de finale staan vijf deelnemers die elk hun eigen reden hebben om te bakken.

Een zomer in VenetiĆ« - Nicky Pellegrino
Addolorata Martinelli zou volmaakt gelukkig moeten zijn. Ze heeft alles waar ze ooit van droomde: een restaurant, een man, een kind. Dus waarom heeft ze het gevoel dat er iets mist? Dan krijgt ze een vernietigende culinaire recensie voor haar kiezen en opeens wordt het haar pijnlijk duidelijk: wat ze kwijt is, is haar liefde voor koken. Addolorata vertrekt naar VenetiĆ«, vastbesloten om deze zomer te herontdekken wat belangrijk is in het leven: koken, eten en zichzelf. 

BOEKENPROJECT 2019

Mozart en zijn brieven - Lucas Bunge

De Droom van de Leeuw - Arthur Japin


Tegen terreur / Beatrice de Graaf

In het spoor van de Russische Ziel - Peter d´Hamecourt
Mijn Amerika - Mart Smeets
Rose - Rosita Steenbeek
Grand Hotel Europa - Ilja Leonard Pfeijffer
Rinkel de Kink -  Martine Bijl
Ik kom terug - Adriaan van Dis
Mijn Moeders Strijd - Murat Isik
--------------------
Piece of Kate - Emily Lichthart
Een zomer in VenetiĆ« - Nicky Pellegrino
Bakken voor je leven - Sarah Vaughan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015