maandag 24 juni 2019

Hoe gaat het met onze planten in de moestuinbak?



Oogst in juni
Er hangen nog meer aardbeien
En O...…..………..wat waren ze lekker, zo zoet



De radijsjes zijn een grote mislukking geworden
Aan sommige planten helemaal geen radijs
En wanneer er wel een radijs aan zat, vies en keihard
Dat kan dus ook, weer wat geleerd


Vandaag heb ik het hele zooitje weggegooid
Maar kijk eens wat er wel is
Prachtig mooie (radijsjes)  bloemetjes

Vorig jaar heb ik geen bloemetjes gezien
Dat was dus een verrassing


Een vaas vol




Op de plaats van de radijsjes zette ik nu broccoli


Ik kocht ze als kleine plantjes
Ik zette ze in een grotere pot
Het wortelstelsel is goed uitgebreid
Nu dus afwachten wat er gaat komen
Ik heb 6 broccoli planten
Ben benieuwd



3 opmerkingen:

  1. Wat is het toch leuk om al je zaaisels op te zien groeien en dan
    ook nog heerlijke vruchten te kunnen oogsten. De bloemen van de radijsje
    zijn heel lieflijk om te zien, maar tevens het probleem dat de radijsje
    ongenietbaar waren. Binnen enkele weken na het zaaien moeten de radijsjes
    geoogst worden want anders groeien ze door zoals bij jou is gebeurt.
    Het levert wel een schattig boeketje op in ieder geval....en 🍓🍓🍓 deze
    waren dus zeer gelaagd!!! Leuk hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve radijsjes! Ze hebben toch iets moois nagelaten... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel spannend wat er allemaal opkomt in de moestuinbak!
    Ik denk dat de radijs zijn energie in de bloemetjes heeft gestoken en niet in het radijsje. Maar je hebt ook genoten van de bloemetjes, toch?

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015