zondag 1 september 2019

Tekeningen, rozen en veel blaadjes.


Ik heb al zoveel blaadjes uit de tuin gehaald
In andere jaren doe ik dit in de herfst
Nu ia het al in juli begonnen
De blaadjes zijn van de grote iep naast ons huis
Vorig jaar begon het voor het eerst zo vroeg
Ik denk dat het door de droogte en hitte komt


De bloemen doen het nu al een week prachtig

Al na de eerste dag zag ik dat een roos zijn kopje deed hangen
Hoe kan dit nu, dacht ik
Ineens valt me op dat alle water op is
Hoe hebben ze dat nu gedaan?
Zo' n dorst?
Ik gaf nieuw water en binnen korte tijd stond de zielige roos weer rechtop

Ik maakte de steeltjes korter 
En vond het boeket nog mooier

Ik maakte wat foto's met een roos



De roos in de tuin viel uit


Ik ben begonnen met een nieuw schilderij
De tekening zie je hieronder als achtergrond van de roos




Hieronder 2 besjes van een plant van een vriendin



2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie roos! Waard om gefotografeerd te worden!
    Ben benieuwd naar de tekening als ie af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch altijd leuke stilleventjes met je tekeningen! Nu weer met de roos: hij is prachtig! (en dat worden je tekeningen vast ook ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015