woensdag 23 oktober 2019

De tuin in oktober.


De vogelvoer bolletjes
Eerder dit jaar hadden we een voedseltafel, die is er nog
In de winter ga ik het weer gebruiken
Nadeel was dat er voornamelijk kraaien, eksters en duiven op afkwamen
Er werden ware veldslagen gehouden
De stoerste was een grote duif, nooit eerder zo'n grote duif gezien
Geen kraai was veilig voor hem
Kleine vogeltjes kwamen soms heel schichtig en doken gelijk weg

Nu bij deze bolletjes komen vooral kleine vogeltjes
Ik zag ook het roodborstje weer
De specht jammer genoeg niet meer
Af en toe een duif of ekster
Kraaien heb ik nog niet gezien


Deze plant is heel bijzonder voor mij
Het is een stekje geweest van een plant die collega Jan R. ooit meebracht
Op kantoor bleef de plant groeien, uiteindelijk tot aan het plafond
Ik was gek op de blauwe bloemetjes
Meerdere collega's namen stekjes mee naar huis
In 2008 verhuisden wij naar een ander gebouw
Wat er met de plant gebeurde weet ik niet meer
Maar ik heb er nog meerdere planten aan overgehouden
 en geniet nog steeds van de blauwe kleur


Nog een bloemetje


Deze plant met witte bloemetjes zette ik in de zomer in de voortuin
De bloemetjes verdorden heel snel
Nu staan ze in de achtertuin en bloeien volop


Op het tafelkleed ligt het vol met blaadjes


Ook zijn er nog rozen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015