zondag 6 oktober 2019

Rekjes aan de muur, het station en mijn wereldvrouwen schilderij.


Een jaar geleden kocht ik een ijzeren rekje
Ik wilde het onder het keukenraam zetten
Het bleek echter te klein te zijn, het viel helemaal weg
Toen bedacht ik dat het misschien leuk zou zijn
er twee naast elkaar op te hangen
Ik zette er in de lente en zomer bloeiende plantjes op

Nu staat de voorkant van ons huis vrijwel altijd in de schaduw
En het ene na het andere plantje ging dood
Ik heb er toen ook wat nepbloemen bij gelegd
Je ziet hier nog de hortensia




Van het ene kwam het andere idee
Ik bedacht dat ik er vogelvoer aan kan hangen

En toen 
Ik kan er in de herfst "dingen" op hangen
En in de winter lichtjes aanhangen

Voor het eerst van mijn leven kocht ik (kleine) pompoenen
Ik vind dat altijd iets truttigs hebben

De hortensia gaat binnenkort weg
Ik zoek nog een betaalbare nep chrysant of dahlia
Ik zag een prachtige bij Intratuin
Maar die kost 11,95 en dat vind ik veel te duur

Station
Ik ging van de week bij een vriendin langs en wachtte op het station op de bus
Mijn oog viel op deze boompjes in combinatie met al het staal


Het schilderij schiet op
Iedere dag doe ik iets en laat het dan drogen
Ik begin het nu langzaam ook mooier te vinden
Wat ik moeilijk vind is dat het zo druk is
Ik heb een beetje spijt van de groene achtergrond links
Achtergronden vind ik zo lastig

Nu weet ik uit ervaring dat het "een geheel ervan maken" pas aan het eind komt
 Ik kan dan hier iets aanzetten en daar iets zachter maken
Ik ga dus gestaag door


3 opmerkingen:

  1. t een leuk rekje, ook leuk om te schilderen :) Wat ben je een mooi schilderij aan het maken, wat een werk al die kleurtjes. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, soms koop je iets met een idee en dan blijkt het het toch niet helemaal. Ik had dat laatst met een planbord. Handig, dacht ik... nou, het is een onding. Ik ga 'm cadeau doen aan iemand die er vast wel blij mee is. (dat klinkt heel slecht hè)
    Je schilderij wordt prachtig! Ik vind het groen juist wel leuk bij dat gele van de outfit en kleurrijk past ook bij die wereldvrouwen, toch? Achtergronden zijn inderdaad lastig, maar bij jou komt het vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schilderij wordt echt prachtig! Je ziet aan het eind vanzelf wel wat je moet doen met de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015