zondag 22 december 2019

Er gebeurt veel in de wereld en ondertussen......


Ja, nu is het winter
Mag ik het eerlijk zeggen
Ik wil graag van de herfst houden
Ik probeer het echt, echt, echt
Maar ik blijf er moeite mee hebben

En nu, wat prachtig, die kale bomen
Met hun takken als kant


Het was me wat de afgelopen tijd
Boris Johnson wint
Trump en het impeachment

De tijden veranderen

Vanmorgen hoorde ik Geert Mak, 1 van mijn inspirators, bij het Buitenhof
Ik heb vandaag zijn nieuwe boek gereserveerd in de bibliotheek
Ik moet tot april wachten, misschien toch zelf kopen?

Hij vertelde dat hij tot de generatie hoort die zo blij was
 met de Europese eenwording als vredesproject 
Maar dat er de afgelopen 10 jaar fouten zijn gemaakt 
en dat hij dingen ook verkeerd beoordeelde
Ik ben om dezelfde reden ook blij met Europa
Maar word nu ook heen en weer geschud door alles om ons heen

Staatssecretaris Snel trad af 
En Urgenda kreeg gelijk van de Hoge Raad
Boeren demonstreerden en aan de andere kant milieuactivisten  
Ik probeer een standpunt in te nemen

Ondertussen pak ik cadeautjes in


Branden er kaarsjes om de kortste dag te vieren


Bloeien er nog bloemetjes in de tuin


Staat er ineens een ienieminie broccoli plantje in de tuin


Kocht ik lekkere geurtjes
3 linnen én 1 vanille
En nu vind ik de vanille het lekkerst ;-)


En bloeit de amarillys


3 opmerkingen:

  1. Ja, de wereld is in beweging. Maar dat is van alle tijden en sturen kunnen we niet als individu. Een ding staat vast alles veranderd of je dat nu wil of niet. Van belang is bijblijven.Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er verandert veel in de wereld. Stromen en tegenstromen. Het voelt wel machteloos.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015