donderdag 5 december 2019

Hoe is dit mogelijk?



Gisteren keek ik de hele dag naar NPO politiek om het debat te volgen wat de tweede kamer had met staatssecretaris Snel. De belastingdienst heeft stelselmatig duizenden ouders verdacht van fraude, terwijl dit aantoonbaar onjuist is. In de loop der tijd is de dienst hierop gewezen door de ombudsman en anderen. Pieter Omtzigt van het CDA en Renske Leijten van de SP hebben zich erin vast gebeten en volgen de staatssecretaris op de voet. Wil je info, luister dan eens naar de podcast nr 68 op deze site betrouwbare-bronnen. Hoe kan het dat een overheidsinstantie handelt zoals hier gebeurd is? Wat mij vooral steekt dat er sprake is van etnisch profileren. tweedekamer/sp-vraagt-naar-etnisch-profileren. De staatssecretaris is niet afgetreden en ook is hij niet weggestuurd. Ik zit de rest van de avond in een anticlimax en kon vannacht slecht slapen. En deze morgen houdt het me ook nog steeds bezig.  

1 opmerking:

  1. Ik heb het maar zijdelings gevolgd. Maar in het verleden heb ik bij zulke debatten ook vaak de hele dag gekeken. Andere onderwerpen dan.
    Maar ik vind dit ook onbegrijpelijk. En mensen zijn echt heel erg gedupeerd, wat ik begrepen heb. Niet te geloven dat de verantwoordelijke bewindslieden er nog zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015