zaterdag 28 december 2019

Voor mijn boekenproject 2019 las ik de Vliegeraar van Khaled Hosseini.


Een van de mooiste boeken die ik dit jaar las
Voor mijn boekenproject 2019 
De Vliegeraar van Khaled Hosseini
Khaled Hosseini is internist en schrijver
Hij is in Afghanistan geboren

 Het boek stond al heel lang in mijn boekenkas
 ik had het nog nooit gelezen
 En nu pas besef ik wat ik miste

Het boek maakte me aan het huilen. Ik schrok regelmatig van de onverwachte plots. Het is een  verhaal over vriendschap, familie, maar ook van een verraad wat het hele leven blijft schuren. En dan krijgt je plotseling een kans om het goed te maken. En hoewel je doodsbang bent, je doet het toch.

Het vertelt over Afghanistan van voor de Russische inval, de verloren vriendschap, de veranderingen, de vlucht, het opbouwen van een nieuw bestaan, de waarheid onder ogen zien, de liefde, de terugkeer naar Afghanistan. De schrik om te zien wat er van je ooit mooie land is geworden. De terugkeer naar vrouw en kind.

BOEKENPROJECT 2019

Emily Dickinson in leven en dood
Mijn zuster Emily - Paola Kaufmann
Brief aan mijn dochter - Maya Angelou
Olijven moet je lezen - Ellen Deckwitz
De Zwaluw en de Kolibri - Santa Montefiore
Mozart en zijn brieven - Lucas Bunge
De Droom van de Leeuw - Arthur Japin
Tegen terreur / Beatrice de Graaf
In het spoor van de Russische Ziel - Peter d´Hamecourt
Rose - Rosita Steenbeek
Grand Hotel Europa - Ilja Leonard Pfeijffer
Rinkel de Kink -  Martine Bijl
Ik kom terug - Adriaan van Dis
Mijn Moeders Strijd - Murat Isik
de Vliegeraar - Khaled Hosseini
Winternabijheid - Mirna Funk
Dit vuur dooft nooit - Frederike Geerdink
En de Liefde - Douglas Kennedy
De Vrijdagavond Vriendinnenclub - Kate Jacobs
Mijn Amerika - Mart Smeets
Begrijp je Amerika nog - Frans Verhagen
Oh, oh, Amerika - Charles Groenhuijsen

Piece of Kate - Emily Lichthart
Een zomer in Venetië - Nicky Pellegrino
Bakken voor je leven - Sarah Vaughan
Josefiens Zevende Hemel - Renee Olsthoorn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015