vrijdag 10 januari 2020

Het kleine stappenplan nam een onverwachte wending.


Sneeuwbal, heet dit struikje zo?
Hij staat bij ons in de buurt
Ieder jaar in de winter ga ik even kijken of het weer bloeit
En ja, kijk eens

Kleine stappen, dat was het plan
Het nam een andere wending dan ik verwachtte

Ik viel van de trap en heb nu een pijnlijke voet
Het was een kleine stap, ik miste de onderste tree
Gleed op mijn rug onderuit
En lag beduusd op de grond


En, Judy, geef me de hand
Bij het opruimen van de kerstspullen brak een bal
Van de schrik is de foto onduidelijk ;-)
Deze kerstspullen zijn oud, ik denk uit de jaren 90
Ik kan het niet over mijn hart krijgen ze weg te gooien
Ik zoek de mooiste uit en geef ze een plaatsje in huis

Langzaam ben ik bezig met mijn kleine stappenplan
Ik begon vandaag om iedere keer na 15 minuten iets anders te doen



Bakken
Her en der in huis lagen mappen met recepten
Op de een of andere manier werkt het niet
Wanneer ik iets zoek kan ik het niet vinden

Ik ben begonnen om de mappen op te schonen
Ik knip de recepten uit die ik echt wil maken
En de rest gooi ik weg
Het voelt nu al goed

Ontrommelen en opruimen
Hier besteedde ik ook per keer 15 minuten aan
Ik heb al een halve zak
Echte rommel is geen probleem
Moeilijker is iets waarvan ik dacht
" Ik ga er ooit iets mee doen"
Wanneer ik nu echt heel erg eerlijk ben
Weet ik dat dit niet gaat gebeuren
Weg ermee, echt?


Nog even een klein beetje kerst gevoel 
Wandeling van " voor de val"

4 opmerkingen:

  1. Ach Geri, wat een pech zeg, hoop dat je voet snel zal herstellen.
    Het is als het ware een misstap, je denk dat je er al bent en dan
    komt er nog een trede. Heb het zelf ook ooit eens gehad en dat
    komt hard aan, Sterkte.....🌼🟦🌼🟦🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jee, Geri, nou ook op het gebied van vallen kun je me de hand geven. Ik viel vorige week in het trappenhuis van mijn flat en stootte mijn hoofd: een flinke buil en soms een beetje duizelig. Gelukkig was dat na een paar dagen over. De schrik was erger.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015