zondag 26 januari 2020

Wat heb ik zoal gedaan?


Op weg naar een vriendin zag ik dit hert in het stationsgebouw

In Arnhem staan meerdere beeldhouwwerken van een hert
En nu dus ook een hert van lichtjes



Boekenproject



Ik ben druk met mijn boeken- en 15 minutenprojecten
Ik ging naar de bieb en kwam met een nieuwe verzameling thuis
Deze keer  gericht op de 3 doelstellingen voor het komende jaar
Meer te weten komen over economie, de agrarische sector
En kennisverdieping mbt de 19-e eeuw

Hij is af, de puzzel


Voor de kerst kochten we deze puzzel
Het was zoveel plezier de stukjes aan elkaar te leggen
En al die details van deze puzzel, steeds weer iets geks en grappigs

Zoals hier, ik dacht eerst twee autobanden die uit de sneeuw steken
Toen ik het laatste stukje legde zag ik ineens, het is een slang


Gezellig lichtjes ophangen met elkaar



Nationale vogeltelling 2020



Eerst even flink veel voer neerleggen
En daar kwamen ze 
De vinken, de duiven, kraaien, de ekster, de groenlingen, de merel, de mezen, de gaai
Ik dacht dat het de bedoeling is dat je 3 dagen meedoet
Ik gaf de eerste dag door
Maar de tweede dag was het systeem geblokkeerd

Jammer, want de tweede dag zag ik de specht weer
Die zie ik heel af en toe
Zo leuk en mooi
Ik vroeg nog via Facebook of ik hem door kan geven
Ze zullen het meenemen
Het blijkt dat de specht steeds vaker voorkomt in tuinen
Reden die opgegeven wordt is dat onze bossen ouder worden

De piek van 2018 wordt niet verklaard door het weer maar doordat het goed gaat met de grote bonte specht. De winter van 2017/2018 was zacht en toch zagen we gemiddeld de meeste grote bonte spechten sinds de telling van 2008. De populatie is langzaam aan het toenemen doordat onze bossen ouder worden. Goed nieuws voor de grote bonte specht! tuinvogeltelling


En kijk een teken van de lente, nu al 


Met vriendinnen op stap



We gingen naar restaurant de Beken in Renkum
Het ligt aan het Beekdal
Over een maand gaan we hier eens wandelen

2 opmerkingen:

  1. Aan de foto's te zien...een hele leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je weer een project doet in dit jaar!
    Ja, ik zag hier ook een keer een specht, in mijn stadse omgeving, ongelooflijk.
    Mijn voederding wordt nog niet erg druk bezocht, dat vind ik wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015