woensdag 12 februari 2020

En toen zag ik opeens......


Ze zijn open
Ze staan er al een paar weken 
Maar hun kopjes bleven dicht
Toen ik even naar buiten liep zag ik een veld vol kleurige krokusjes
Heb ik er lang geleden 1 in de grond gestopt?
Ik weet het niet meer,  het worden er steeds meer
Ook op de aangrenzende gemeentegrond staan  ze
Tot aan het water


En dan deze schoonheid, heb ik zeker niet geplant, is spontaan gekomen
Ieder jaar opnieuw kijk ik naar haar uit
Is ze er weer?
Ze staat op de hoek van ons huis
Ik zie haar wanneer ik naar buiten en naar binnen ga
En ja, gelukkig...… ze is er ook nu weer


Eindelijk heb ik een wintergevoel
Te danken aan de storm die winterkleuren met zich meebrengt en hagel


De viooltjes bloeien


Winterkleur


3 opmerkingen:

  1. ...en ik was juist zo benieuwd naar dat korte filmpje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, mooi!!!
    Je hebt gelijk, door de storm is er bij mij ook een wintergevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, ik kan daar zo blij van worden. De lente komt eraan!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015