zondag 2 februari 2020

Wandeling door de stad.


Van de week was ik weer eventjes in de stad
Ik wilde naar de bieb waar een gereserveerd boek voor me klaar lag
Links op de foto zien jullie Rozet, waar o.a. de bieb inzit
Vroeger liep ik deze route twee keer per dag op weg naar mijn werk
Waar nu Rozet staat was een smal parkeerterrein
Toen ik hoorde dat er zo'n groot gebouw op gebouwd zou worden was ik verbaasd
Past dat er wel op?
Tegenover Rozet staat dit cafe De Heeren van Aemstel
Vroeger alleen voor stamgasten


Wat is dit?
Toen we het voor het eerst zagen waren we stomverbaasd

Ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan gaf Burgers’ Zoo een geschenk aan Arnhem, gemaakt door kunstenaar Florentijn Hofman. Hij koos ervoor een kolossaal, op zijn rug liggend AARDVARKEN te maken

Arnhemmers hebben het  Aardvarken in hun hart gesloten
Dagelijks klimmen kinderen, en ook ouders er boven op
Het pleintje waar Rozet, het café en het aardvarken liggen is vol reuring
Nu een hotspot
Maar.....
Het Aardvarken moet weg
Er worden woningen en winkels op gebouwd
Waar het aardvarken ook terecht komt, mooier dan hier kan niet

Wanneer ik doorloop kom ik op een groter plein
Ook hier wordt gebouwd
Op de plek waar nu deze woningen staan woonden eerst mensen op 4 lagen
Ik kijk iedere keer zo verbaasd wanneer ik zie dat er twee woningen midden in de bouw al bewoond worden
En blijkbaar eengezinswoningen bestaande uit meerdere lagen
 Dure woningen schat ik in



 Het is altijd leuk om de straatjes achter de grote winkelstraat door te lopen
Vroeger was dit een achterstandswijk, nu ook een hotspot
Kijk een winkeltje als dit

TK MAXX
Hebben jullie wel eens van Tk Maxx gehoord, ik nog nooit
Deze winkel komt in het oude V&D gebouw (ik mis V&D nog steeds)
Het is een Amerikaans bedrijf
Ik zoek eens op de website, staat bol van al het goede dat ze doen
Ze schijnen een soort V&D te zijn, maar dan alleen koopjes
Op de website kun je niet goed zien wat ze dan verkopen
Een paar foto's met leuke jonge mensen in fleurige kleren
We hebben nu al Primark in het vroegere Bijenkorf gebouw
De Action wordt genoemd als een warenhuis (op Arnhems websites voor toeristen)
En nu dit bedrijf, wat brengt het echt?

2 opmerkingen:

  1. Wat jammer van het aardvarken.
    Ik had het er gisteren nog over met iemand uit Apeldoorn: we missen allebei de V&D nog steeds. Wat er voor in de plaats komt, is allemaal zulk goedkoop spul. Ik ken mensen die dat prachtig vinden, maar ik mis een beetje meer duurzaam en kwaliteit. Al is het alleen maar een kledingstuk van natuurlijk materiaal...

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015