vrijdag 27 maart 2020

Voor het eerst in de tuin.


Vandaag de eerste dag heerlijk in het zonnetje in de tuin gezeten
Kopje thee en lezen maar
 Ja het lukte, ik kan me gelukkig weer een beetje concentreren

Wat groeit daar nu ineens in de moestuinbak?
Een spontaan viooltje, wat lief


Ik zag een prachtige hommel die plaatsnam op dit viooltje
Ik zag een wit en een geel vlindertje en 2 dansende aurelia's
En ook nog een roodborstje
Ze zijn er weer
Wat een wonder 


De jas die jullie hier zien
Kocht ik in de 80-er jaren, grijsblauw en oversised
Hij was, voor mijn doen, heel duur
Ik vind hem nog steeds prachtig
Hij is heel zacht, bijna donzig 
Ik gebruik hem nu als plaid wanneer ik tv kijk of lees
Eigenlijk is hij weer helemaal modern


Gisteren heb ik weer boodschappen gedaan
Ik zag er als een berg tegenop
Ik had gelezen dat er een beperkt aantal mensen naar binnen mochten
Ik verwachtte rijen buiten

Ik kwam in een oase van rust terecht
Wat hebben ze dit goed georganiseerd bij de Jumbo
Nu durf ik zeker boodschappen te doen
Ook de andere winkels voelen nu veel veiliger aan

Vergeet me nietjes bloeien


En kijk de winterviooltjes


Ik ontdekte dat het zondag alweer zomertijd is
Echt?

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk, dat je in de tuin kon zitten. En je weer kon concentreren. Dat keert toch langzaam weer terug, gelukkig. Net zoals de vlinders en de vogeltjes. Leuk, een roodborstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi dat zo'n jas zoveel tijd later nog in gebruik is! En ja die lijkt me heerlijk warm. Een ondeugend viooltje, de natuur gaat door alsof het niet is.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015