maandag 11 mei 2020

Ik neem me voor......


We hebben ze, mondkapjes
Bij de apotheek gekocht
 Niet eens erg duur

Ik moest medicijnen hebben
En las op de website dat ze er ook kapjes verkopen


Voorlopig ga ik echt niet met het openbaar vervoer
Maar stel er gebeurt iets
Bijvoorbeeld met mijn broer in Den Haag
Dan kan ik in ieder geval met de trein
Wanneer ik tenminste bij de 40 % hoor die mee mag

Ik hoop dat de NS met een reserveringssysteem komt
Ik voorzie grote chaos wanneer ze dit niet doen
Een voorproefje was al te zien in Weesp

Voorlopig blijven wij zoveel mogelijk thuis
Is absoluut niet erg
We hebben zoveel in huis om te doen
Ik kom tijd tekort



Ik ben bezig met een nieuw boekje
Deze keer voor Salem die binnenkort jarig is

Ik heb me voorgenomen niet meer zo boos om alles te worden
Ik ben dit nu 8 weken geweest
In plaats van boos worden
Neem ik me voor
Ga ik me verbazen

Verbazing over de druk die er op de westerse samenlevingen wordt gelegd 
Weer normaal te worden, alles weer te ontsluiten, alles weer open te doen
Weten mensen nog dat er een dodelijk virus rondwaart?
Of denken ze dat die het alleen gemunt heeft
op ouderen, te dikke mensen, mensen die al ziek zijn of zwarten?

Je hoort zoveel
Zo luister ik graag naar Radio Mangiare
Een deelneemster die kookboeken schrijf, een jonge vrouw, heeft corona gehad
Ze is nu weer beter, maar heeft nog geen smaak

Ik las het verhaal van een jonge vrouw die corona opliep op de wintersport
Ze dacht, het zal wel meevallen, maar werd zo ziek dat ze wanhopig werd


Ik hoop echt dat er geen tweede uitbraak komt

groene/lockdown volhouden is ook een economisch belang.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb een patroon gedownload van Knip op internet, ik ga wat mondkapjes maken die wasbaar zijn op 90 graden en waar een filter in kan. Ook voor je weet maar niet, want voorlopig blijf ik ook thuis. Stetkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet boos worden lijkt me een goed voornemen.
    Ik ben niet zozeer boos geweest, wel bang in het begin, en ook enigszins depressief. Omdat ik mijn normale dingen miste. Nog wel. Gewoon maar volhouden zolang als het duurt. En dat is nog lang. Ik begrijp het jongleren tussen economie en gezondheid wel, maar ik maak toch maar mijn eigen keuzes. Ik volg wel de medische ontwikkelingen en inzichten, en maak dan mijn eigen inschattingen. Voorzichtigheid. En dat openbaar vervoer toch voorlopig maar niet.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat er vanuit de regering te laconiek gereageerd is. Toen hier alles nog mocht, keek ik beelden uit Italië, daarom was ik iedereen een stap voor. Ik heb nog kunnen tanken en brood halen in België en nog kattenvoer en eh eten voor onszelf in Duitsland. En we komen al sinds januari nergens hielden al afstand van iedereen. Vieren ook geen carnaval. Dat laconieke nu weer zorgt ervoor dat mensen makkelijker worden en dat gaat ongetwijfeld weer doden opleveren. In deze tijd merk je wel dat een hobby hebben erg belangrijk is, je tekeningen zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015