donderdag 7 mei 2020

Mondkapje, maak er zelf maar 1



Gisteren de nieuwe toespraak van Min. Pre. Rutte
De hele dag hoorde ik de toespraak al op de radio, uitgelekt
Hoe zou Rutte dat eigenlijk vinden?
Dat hij nog even na mag kauwen wat de pers al verteld heeft?
Ik vond het moeilijk te geloven wat ik hoorde

Maar echt, hij vertelde exact wat ik al hoorde
Hij zei het, vanaf 1 juni 40 % in het openbaar vervoer met mondkapjes
Je moet ze zelf kopen of  ZELF MAKEN

Vanmorgen was het al raak
De trein tussen Weesp en Amsterdam werd stopgezet door de conducteur
Teveel mensen erin en niemand die weg wilde gaan
De politie moest komen
Iedereen eruit en de trein reed leeg weg
Niks geen 1 juni 40%, nee, nu al......

Ik hoorde dat 1/5 van de Nederlanders zich zorgen maakt
Daar hoor ik bij
Ik blijf voorlopig thuis
Alleen boodschappen doen
Misschien wat kleine wandelingetjes

Ik wil graag naar Den Haag, naar mijn broer
Maar dan moet ik de trein nemen
Is nu niet bepaald aantrekkelijk, he?
Ik wil best een mondkapje op

Of maak er zelf 1, ik vind het echt een schandelijke opmerking

Komen er standaards voor?
Of maakt iedereen maar wat?
Raar dat dit totaal niet voorbereid lijkt

4 opmerkingen:

  1. Ik wacht ook nog wel drie wrken met de remmen los gooien en naar de kapper gaan. Na 3 weken wordt duidelijk of het grootste gevaar is geweken, dus waag ik mijzelf niet als proefpersoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er lijkt wat cynische humor in te zitten, maar dat kan ook aan mij liggen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die afstand en andere maatregelen zullen nog heel lang nodig zijn, daar ben ik me heel erg van bewust. En die versoepeling zal toch weer het gevaar groter maken. Maar die mondkapjes.... die zijn er niet, dus er zit niets anders op dan zelf iets in elkaar te knutselen. Gelukkig zijn er veel anderen die dat doen, dus het aanbod zal wel groot worden. Met een vooruitziende blik kocht ik afgelopen zaterdag twee mondkapjes van stof. Duur. Want ik voorzie dat ik toch een keer met de bus zal moeten in de komende maanden. Maar voorlopig blijf ik thuis en voorzichtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Belachelijke opmerking, maak zelf maar wat joh lekker boeiend!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015