zondag 13 september 2020

Wat heb ik zoal gedaan?


Wat een heerlijk zacht zomerweer
Het is echt een plezier om nu in de tuin te zitten
Lezen
Of met de ogen dicht, mijmerend
Of een beetje rondlopen

Gisteren pakte ik de lavendel bloemen


Ik ging op zoek naar een stukje katoen
Waar, o waar vind ik katoen?
Nergens meer gewone zakdoeken
Ineens dacht ik aan kussenslopen, die ik niet meer gebruik
Maar nog wel bewaar en knipte er een stukje uit en stopte de lavendel erin
Het ligt nu als geurkussentje op een bed

Niks geen omgezoomde randjes, dus eigenlijk erg slordig zegt mijn geweten
Het grote perfectionisme leer ik gelukkig met de jaren aardig af
Soms denk ik nog terug aan een beoordelingsgesprek
Een leidinggevende vroeg mij naar het feit dat ik zo perfectionistisch ben
Ik had geen idee waar ze het over had
Ik perfectionistisch? Neeeeeeeee...........


Ik lees dus lekker in de tuin
Sinds ik de boekenkasten opgeruimd heb en weer weet wat er staat
Pak ik nu ook vaker fotoboeken, doorbladeren
Hier een boek over Charleston, het huis van Vanessa Bell, de schilderes


Biografieën en een verdrietig gevoel

Ik heb de biografie van Simone de Beauvoir nu uit en ben begonnen aan haar autobiografie
Ik kreeg ineens zo´n intens verdrietig gevoel terwijl ik hier in las en doorbladerde
Al die mensen, Simone de Beauvoir en Vanessa Bell,
Ooit was hun leven zoals nu het mijne, net zo reëel
En nu is alles weg

Vandaag zag ik een leuk bericht op Etsy


De koopster van mijn boekenlegger heeft hem ontvangen
En ze heeft zo´n mooie review op Etsy gezet

Weten jullie nog dat ik de origineel geschilderde boekenlegger niet kon vinden?
Nog steeds niet trouwens.....
Ik maakte toen een nieuwe, bang, want vaak wordt het anders als het origineel
Ik voelde me zo schuldig
En nu, zo´n lieve review, etsy- Zelda boekenlegger

Ik ben echt opgelucht en blij,
Jippie!!!!!!!

Hello Autumn


Ik heb ineens weer veel ideeën, ook voor grotere aquarellen
  • Zal ik eens een serie schrijfsters en kunstenaars die ik bewonder op 1 aquarel schilderen?
  • Frida Kahlo, de Beauvoir, Charlotte Bronte, Emily Dickinson, Jane Austen, John Steinbeck
  • Ik vind het ook leuk een groter herfstschilderij te maken
Ik zoek al naar foto´s

Twinkelend herfst weer


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blog. Ja lijkt me heel mooi als je combinatieportretjes zou maken van mensen die je bewondert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn gevoel, een mooie review!
    Lijkt me een prachtig idee, een groepsportret van je favoriete schrijfsters.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015