zondag 24 januari 2021

Wat heb ik alzo gedaan deze week?


BLAUW
De hyacint ruikt zo lekker
De vaas erfde ik van mijn oma

Gisteren was ik op zoek naar printerpapier. Ik vond het niet, wel kreeg ik drie boeken in handen die mijn moeder ooit verzamelde over de familiestamboom van de Bouwmeesters, de familie van haar vader. Ik bladerde er doorheen, zag prachtige oude foto's van mijn opa als jongeman. Ontdekte ineens dat mijn oma 10 broers en zussen had, ik dacht 3 zussen. Ik ontdekte nog meer. Wow, dit is dus iets waar ik vanaf nu verder in ga lezen. Het is zo raar, he? Zolang je ouders leven kun je vragen stellen. Maar dan zijn ze er niet meer en merk je achteraf dat je dingen zou willen weten.


Vroeg donker, kaarsjes aan


In de tuin
Komt de lente, echt? 

Liefst met kleine stappen


Eerst nog genieten van de winter

Boerenkool, spruitjes, erwtensoep
Hete koffie met kaneelbroodjes

Takken afstekend tegen de lucht 
Schemertijd
Kaarsjes

Dromen over sneeuw



Etsy en verpakkingsmateriaal


Ik ben eens uit gaan zoeken wat ik zo allemaal geschilderd heb en wat ik op Etsy kan zetten. Ik heb nu ook de maten eens opgemeten. Want stel iemand koopt het dan moet het ook verstuurd kunnen worden. Ik zocht er verpakkingsmateriaal bij wat ik via internet kan bestellen. 

Tekenen en schilderen


Mijn Emily Dickinson schilderij vordert gestaag
Iedere dag werk ik er een beetje aan
 Deze voorzichtigheid is nieuw
Ik ben bang het te verpesten

Ik tekende 2 winterkaarten, wil deze maand 5 winter kaarten maken. Nu denken jullie misschien wat heeft een vos en een meisjesgezicht met de winter te maken? Kennen jullie die foto's van vosjes in de sneeuw? Het wordt dus een sneeuwvosje. En het meisjesgezicht krijgt winterse kleuren, een wintermeisje dus.

Plotseling
En nu plotseling, heb ik zo'n zin om een portret van Amanda Gorman te gaan maken. De prachtige poëte tijdens de inauguratie van Joe Biden tot president van de USA. Vandaag begin ik met de tekening. 

3 opmerkingen:

  1. Wat een fijn blogje en zo leuk steeds weer te lezen hoe gedisciplineerd jij met alles omgaat. Ik wilde dat ik daar de helft van mee had en daar dan als vanzelfsprekend aan kon beantwoorden. Er zijn maar zeldzame dingen waar ik dat mee heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier bloeien ook blauwe hyacinthen. Wat een mooie pot zo naast de blauwe bloemen, prachtig!
    Ben benieuwd naar je verpakkingsmateriaal. Ik ben bijna door mijn stevige karton heen, waarmee ik mijn pakjes verstevig. Het zijn achterkanten van aquarelblocs. Dan moet ik iets anders bedenken, want je wilt niet dat er vouwen in je schilderij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hyacinten kleuren echt prachtig bij de vaas van je oma. Wat een mooi stilleven is dat. Ik kan me de geur helemaal voorstellen erbij!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015