maandag 17 mei 2021

Lente wandeling om het huis.


MEI
De maand waarin, ineens, plotseling alles groen wordt
Elk jaar een wonder
Ik probeer het te volgen, maar de natuur is me te snel af

De meidoorn bloeit, de reuk, zo zoet
De bloemetjes, zo lieflijk

En........FLUITENKRUID




Onkruid, deze schoonheid,
Deze kleine bloemetjes met de mooiste kleuren,
gelukkig weer terug



Op straat, neer gedwarrelde bloesem



Een fruitboom


Voor mij is dit ook lente
Ik hou zoveel van dit soort stenen boordevol kleine bloementjes


En dan ruimte, wolken, oneindig blauw


2 opmerkingen:

  1. Ahhh genieten! Wat een mooie lentegedichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heerlijke voorjaar een explosie van moois. Jij maakt het op mijn tablet zichtbaar 🥰

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015