vrijdag 24 april 2015

Tags

 Ik werd getagd door Happy Earl Grey. Ik lees bij haar
 
Een tag is eigenlijk gewoon een soort kettingbrief in het bloggers- wereldje.
 
De standaardvragen zijn bedacht door Blogqueen Patricia de Ruck
 en deze worden van blogger op blogger doorgegeven als een kettingbrief.
Dit zijn de vragen:
  1. Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writer’s- of bloggers block aan?
  2. Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan?
  3. Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?
  4. Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor blogspiratie?
  5. Helpt muziek je ook als je blogspiratie zoekt?
  6. Waar ontstaan de beste ideeën?
  7. In welke inspirerende omgeving werk je graag?
  8. Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet?
  9. Welke bloggers inspireren jou?
  10. Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen?
NB waarom er ineens allemaal kleinere letters tussen staan, geen idee :-)
Vraag 1 Volop inspiratie of vaak een writer’s- of bloggers block .

Eigenlijk heb ik altijd inspiratie. Ik vind schrijven leuk en fotograferen nog leuker. Op dit blog houd ik een dagboek bij. Indertijd begon ik met het plaatsen van foto's en het schrijven van korte stukjes.
Op dit moment ben ik uitgebreider bezig. Vorig jaar ben ik begonnen met een boekenproject. Ik wil elk jaar 24 boeken lezen. Ik schrijf over de boeken die ik lees, schilder er een kaart bij, fotografeer het en zet dit op mijn weblog. Ik ben onlangs begonnen met een rubriek mbt creativiteit en innovatie.

Vraag 2 Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan?

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb altijd wel woorden ter beschikking. Naast dit blog heb ik ook nog andere blogs. Zo heb ik 3 historische blogs. Het leukste hieraan is om zaken uit te zoeken. Er valt mij iets op en ik ga net zo lang in boeken en op internet zoeken tot ik het antwoord heb.

Vraag 3 Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?

Je kunt beter het tegenovergestelde vragen. Hoe zorg ik dat ik niet verslaafd raak? Hoe kom ik weer los van mijn weblog? Ik heb totaal geen moeite met focussen. Wanneer ik iets schrijf streef ik ernaar dat het leesbaar is, dat het geen onzin is, dat er geen fouten in komen, dat de stijl goed is. Ik heb er plezier in, ik vind het leuk en dat brengt concentratie met zich mee.

Vraag 4 Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor blogspiratie?

Geen enkele.

Vraag 5 Helpt muziek je ook als je blogspiratie zoekt?

Het is of stil wanneer ik blog of radio NPO 1 staat aan. Tussen de nieuwsuitzendingen door is muziek. Maar die heb ik niet zelf uitgezocht en het geeft me geen inspiratie.

Vraag 6 Waar ontstaan de beste ideeën?

Ze ontstaan eigenlijk wel overal. Wanneer ik door het huis loop. Wanneer ik buiten wandel. Wanneer ik strijk. Wanneer ik kook.


Vraag 7 In welke inspirerende omgeving werk je graag?

Thuis. Ik heb een laptop en ik sleep hem van boven naar beneden en weer terug. De omgeving moet wel aan vereisten voldoen, waarbij licht het voornaamste is.  Zacht, prettig licht. Op de foto zie je het bureau waar ik graag aan werk.

Vraag 8 Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet?

Nee, ik weet niet eens wat een blogbijbel is.

Vraag 9 Welke bloggers inspireren jou?

Ik lees heel veel blogs en van allemaal leer ik wel wat. Het is verbazingwekkend hoe verbonden ik me kan voelen met mensen die ik verder niet ken, maar van wie ik het blog lees. Ik vind het leuk wanneer ik mooie foto's zie, een mooie lay out, oorspronkelijke ideeën, wanneer iemand iets persoonlijks vertelt, wanneer ik iets lees, wat ik nog niet wist. Een voorbeeld van een oorspronkelijk idee vind ik het blog the Forest Feast. De maakster combineert haar liefde voor aquarelleren met koken. Ik vind dit zo'n leuk idee. En dat ik niet de enige ben blijkt wel uit het feit dat haar boek goed verkoopt en ook in Nederlandse winkels ligt. Ik vind de vormgeving van haar blog heel erg mooi.

Een blog wat ik al heel lang volg en wat over het bloggen zelf gaat is met-k.com
Sinds kort zit ik op bloglovin/gerimeftah. Dit maakt het volgen van blogs nog gemakkelijker. Met 1 oogopslag zie ik of een onderwerp me interesseert of niet. Sinds kort kijk ik af en toe op het Engelstalige blog van Jenny Purr. Zij geeft blogtips. En ook sinds kort volg ik via Facebook 2 groepen voor bloggers.

Vraag 10 Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen?

Ik lees veel boeken. Ik koop tijdschriften. Ik ga naar de bibliotheek en musea. Ik zit op de sociale media. Ik ben visueel ingesteld. Dus ik observeer. Kijk goed om me heen. 

Dan nu nog 5 bloggers uitkiezen waarvan ik hoop dat ze het ook leuk vinden om mee te doen.
 
 

6 opmerkingen:

  1. Ik heb het met plezier gelezen en leuk ook om te lezen waar jij je inspiratie vandaan haalt. Ook wel heel herkenbaar.
    groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je seintje. Ja die verslaving ken ik ook wel, haha. Met veel plezier gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Geri,
    Ik heb, na lang nadenken, je uitnodiging voor de tag toch aangenomen. Ik ben echter geen fan van kettingbrieven en dus ook niet zo van tags. Toch gedaan, niet in de laatste plaats omdat je één van mijn eerste blogvolgers was. Ik heb geen andere bloggers getagd.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had op mijn eigen site al laten weten dat ik geen gebruik zou maken van jouw 'tag'. Met een beetje pijn in mijn hart, onder meer omdat je mij al zo lang en zo trouw volgt. Ik zal er in een volgende 'mevrouw Fontein' wel aandacht aan besteden (maar net als Janny geen andere bloggers taggen) omdat ik jou graag eens in het zonnetje wil zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koop deze geweldige lichtgewicht hd-actie cam kruidvat tegen een redelijke en lagere prijs van deze vanoutlet.nl website en ontvang de beste deal.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015