Posts tonen met het label Etsy-shop. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Etsy-shop. Alle posts tonen

donderdag 10 februari 2022

Ordenen.........en mijn ervaring met een web winkeltje.


Mijn kaarten zitten in 3 mappen. In de loop der tijd is een en ander door de war geraakt. Kaarten zitten op verkeerde plekken. En eerlijk gezegd heb ik geen idee meer wat ik heb. Er zitten ook kaarten bij die me om de een of andere reden ergeren. Die heb ik er nu uit gehaald. Ik verdeelde ze over stapeltjes. Een stapeltje mislukkingen, daar kan ik een deel van afknippen en er een nieuwe kaart van maken. Tussen de andere kaarten zitten nog wel een paar aardige, die kan ik nog eens opsturen. 

Ik ben bezig om mijn webshop opnieuw in te richten. Het is aardig wat werk. Echt leuk vind ik het  niet. Allerlei "dingetjes" invullen. Het leukste vind ik nog om de volgorde te bepalen. Wat staat mooi naast wat? Welke kaart vergroot de "schoonheid" van de andere nog? Ziet het er logisch, toegankelijk, maar vooral mooi uit?   

Binnenkort begint de lente en dan verander ik het weer. Ik verander mijn winkeltje bij ieder seizoen. Ik wacht tot begin maart. Ik weet nu weer welke lentekaarten ik heb. Ik ga er ook een paar bijmaken. In de lente zijn er aardig wat mensen jarig en dus kan ik weer wat opsturen. 

Weten jullie wat ik het lastigst vind? De prijs bepalen. Veel kunstenaars verkopen prints. Ik heb daar ook over nagedacht. Maar zoveel verkoop ik nu ook weer niet. Dan zit ik straks met originelen en met een stapeltje prints. En ik maar geld uitgeven en geen geld durven vragen. Ik ben bang dat kopers gewend zijn aan de prijzen van de prints. In feite ligt dat ongeveer op wat ik voor een origineel vraag. Ik besef dat dit gek is. Maar een hogere prijs vragen? Wordt er dan nog iets verkocht? 


Voorbeeld

Vorig jaar kwam een vriendin met een tas. Ik wist niet wat ik zag. Ze had een schilderij van mij erop laten drukken. Het is zo mooi. Het printen en de verzendkosten zijn bij elkaar 12 euro. Dan heb ik nog niets verdiend. Ik wilde er een paar in mijn winkeltje zetten. Ineens kreeg ik een lumineus idee. Wanneer ik een tas bestel heb ik hem een dag later. Ik hoef helemaal geen voorraad aan te leggen. Iemand bestelt een tas, ik bestel hem bij de fabrikant en laat het de fabrikant opsturen naar de klant. Ik hoef geen kosten vooraf te maken. 

Er is overigens nog geen tas verkocht. 😥

Deze kaarten had ik niet meer 
en maakte ik opnieuw
 

Een aantal van mijn mooiste kaarten heb ik niet meer, ze zijn verkocht of verstuurd. Vind ik jammer, maar het verkopen is zooooo leuk. Maar nu dacht ik ineens, waarom zou ik niet hetzelfde doen met de kaarten die er niet meer zijn? De foto's heb ik nog wel. Ik kan die foto in mijn winkeltje zetten en wanneer iemand er 1 wil maak ik hem nog een keer. Kan ik dat? Dat probeerde ik uit. 

Deze wil ik niet verkopen en maakte ik opnieuw


Het is een tikkie anders geworden
Is dat erg?

 
Ik heb er al een beetje ervaring mee. Ooit maakte ik een serie boekenleggers. Ik zette er 1 in mijn winkeltje. En....... het werd verkocht. Ik wil het opsturen, maar waar liggen de boekenleggers? Paniek. Een lang verhaal kort, ik heb de boekenleggers tot nu niet meer teruggevonden. Ze zitten in een boek om ze mooi plat te maken. Denk ik. Maar ik maakte ooit alle boeken schoon en geen boekenleggers.......

Wat te doen? Ik maakte een nieuwe. Ik zat in de rats, want het werd enigszins anders. Tot nu toe heeft de klant de mooiste recensie geschreven die ik ooit kreeg. Waarschijnlijk ben ik te ...... ja wat? Overbezorgd? Te perfectionistisch? Is het heel erg wanneer het een ietsepietsie afwijkt? 

maandag 14 juni 2021

Etsyshop, doorgaan of niet?


 Ik wil even reageren
 op de reactie die Elly achterliet

 Zij reageerde op het berichtje van Judy mbt onze Etsy webshops 

Er gaat het een en ander veranderen in BTW land en het verkopen via een webshop

Het leek allemaal erg ingewikkeld te worden

Judy en ik hebben echter het een en ander uitgezocht

Het blijkt dat de nieuwe regels beginnen te gelden bij een verkoop vanaf 10.000 euro

We kunnen dus rustig verder gaan met onze webshops

Het is nl zo leuk iets te verkopen

En te weten dat je daar iemand anders blij mee maakt

Ik verkoop, maar zeker niet voor dit soort bedragen

Ik ben ondertussen begonnen aan een serie nieuwe zomer kaarten

In 2017 maakte ik


In 2018 maakte ik


In 2019 maakte ik


      In 2020 maakte ik


        Leuk om het zelf ook weer terug te zien 😊

dinsdag 18 augustus 2020

Help, waar zijn ze?


Echt waar?
Zie ik het goed?
Iemand in de USA heeft een boekenlegger gekocht via etsy?

LEUK, maar.......................

Waar zijn de boekenleggers die ik maakte?
HELP


Niet in de mappen waarin ik mijn kaarten opberg
Ik heb ze waarschijnlijk in een boek gedaan om ze recht te laten trekken
In mijn herinneringen in een papierboek van Flow
Vier keer doorgekeken, op zijn kop gehouden


Er vallen er twee uit, maar niet die ik zoek
Waar dan wel?

Ik heb onlangs alle boekenkasten en boeken onder handen genomen
Elk boek schoon gemaakt
Geen boekenlegger viel eruit
Conclusie ........ik heb geen idee waar ze zijn

Nu ga ik het vandaag proberen het opnieuw te maken

Wel heel leuk dat iemand het kocht
Het is ook al betaald
Nu schilderde ik dit portret van Zelda, de vrouw van de auteur Scott Fitzgerald
al twee keer, moet lukken

Duimen voor mezelf 

zondag 19 januari 2020

Opruimen en theepotjes.


 Vroeger in mijn dertiger jaren maakte ik altijd kleine pentekeningetjes

Ik ben begonnen met opruimen
Ik was erg optimistisch
Ben begonnen met onze papieren
Ik dacht dat we het redelijk op orde hadden
ik realiseer me nu dat het helemaal anders moet
Eerst maar eens nieuwe ordners kopen

Morgen krijg ik een externe harde schijf
Ik word gek van de usb sticks en ook nog cd´s waar foto´s op staan
Vanaf morgen alles op 1 plek, de harde schijf

Ik ben bezig de foto´s te ordenen die op mijn laptop staan
Ik dacht ook hier dat ik het redelijk geordend had, valt  tegen
Wat een werk allemaal en wat neemt het een tijd
En wat word ik er chagrijnig van 


Een leuke gebeurtenis
Ik heb bovenstaand schilderijtje verkocht via Etsy
Ik dacht echt dat niemand me op Etsy vond
Was er al eens mee gestopt
Weer begonnen nadat vorig jaar iemand 2 kaarten wilde hebben
En nu,
Iemand die op Las Palmas woont en verliefd werd, zoals ze schrijft, op mijn theepotjes

zaterdag 1 december 2018

Ik ben gestopt met mijn Etsy shop.


Ik heb de knoop doorgehakt
Ik heb mijn Etsyshop gesloten
Met pijn in mijn hart
want ik genoot zelf erg van mijn winkeltje
Maakte het gezellig
Vroeg geen hoge prijzen
Maar verkocht niets
De eerste periode ging het redelijk
Maar daarna, het leek of niemand er meer op keek
Heel teleurstellend 


Ik heb er geen zin meer in
Ik heb er veel werk aan
En ik moet Etsy steeds betalen
Weliswaar een klein bedrag
Maar toch, alle kleine bedragjes lopen ook op

Ik verkocht meer toen ik de Etsy shop niet had
Ik ben er mee begonnen omdat ooit iemand vroeg wat ik op voorraad heb
En ik vond dat ik het niet goed kon presenteren

Nu, ben ik heel opgelucht
He, he, dat gedoe is voorbij

donderdag 10 mei 2018

Moederdag kaart verkocht.

Ik heb weer een kaart verkocht via mijn etsyshop/watercolors
Nu deze moederdagkaart
Ik vind dit zo hartstikke leuk


Ik vind de voorstelling op de kaart zelf ook zo mooi
Ik moest het gewoon schilderen
Ik ben heel blij dat een lieve koopster dit ook vind

Vanavond ben ik bezig er een mooi pakje van te maken
Ik gebruik tot nu toe papier uit het FLOW papierboek
Maar ik moet ook eens naar ander papier gaan rondkijken
Want niet elk Flow papier is geschikt

Ik probeer er altijd een mooi pakje van te maken


vrijdag 9 maart 2018

Een Paas-Lente Etsy winkeltje.


Ik ben zonet bezig geweest met mijn Etsyshop in een lente-Paas jasje te zetten

Het is zo leuk hiermee bezig te zijn



zondag 12 november 2017

Oktober en de eerste weken van november.


Ik heb zo het gevoel dat de maand oktober voorbij gevlogen is
En de eerste 2 weken van november ook
Het voelt als onprettig
Daarom ga ik aan de hand van foto's en een agenda
Eens uit elkaar proberen te halen wat er eigenlijk gebeurde 
Waarom heb ik het gevoel dat ik een heleboel vervelende dingen deed 
Terwijl ik best weet dat het niet waar is?

Het opgejaagde gevoel is begonnen met een nieuw medicijn tegen hoge bloeddruk
Ik moest meerdere malen komen voor een meting
Kreeg een bloeddrukmeter mee naar huis om zelf te meten
Conclusie bloeddruk te hoog en een nieuw medicijn
Daarna heb ik me steeds niet lekker gevoeld
Waar komt dit nu door?
Ik ben aan het dubben wel naar de dokter, niet naar de dokter
en word daar uiteindelijk ook weer naar van


Vroeg donker
Het viel bovenop me
 Zeker bij het ingaan van de winterwijd
Ik heb problemen met vroeg donker
Ik weet best dat er een leuke kant aan zit
Schemeren, kaarsen aan
Maar om 17.00 de straatlampen al aan?
Het voelt alsof mijn hele ritme door elkaar gehannest wordt

Leuke dingen waren
Het bezoek aan de Japanse Tuin in Den Haag
Met vriendinnen uit eten bij Rozet
Het maken van boekenleggers voor mijn Etsyshop
Ik maakte een herfstkrans
Blogde een paar keer over New York
Stapels blaadjes uit de tuin halen


En ik maakte 8 kerstkaarten
In de twee weken achter ons
Hier zie je meer foto's kleurrijkaquarellen

En de twee rechts onderin zijn verkocht
De poes met kerstmuts en het vogeltje
Ik ben daar zo trots op

Lezen
Van lezen is weinig gekomen
Alleen de biografie van Koningin Victoria heb ik uit
Raar he? Hoe kan dit?
Geen fut.....

donderdag 5 oktober 2017

Hoe was september? Wat deed ik allemaal in deze maand?


September was een rare maand. In het begin van de maand nam ik me voor mee te doen met een Instagram fotochallenge waarin de Tarot centraal zou staan. Ik begon enthousiast. Tot het retrogade lopen van Saturnus aan de orde kwam. In augustus zou hierdoor van alles fout hebben moeten gaan. Maar daar heb ik niets van gemerkt. Ik denk dat bij mij daarentegen in september Saturnus retrogade is gaan lopen ;-). Dingen gingen mis.

De tijd vliegt. Dit irriteert mij nog steeds. En nu de dagen zoveel korter zijn (wat gaat dat snel) lijkt de tijd nog sneller te gaan. Begin van de maand werd het donker om 20.15. Gisteren 19.30. De maand vloog voorbij. Ik neem me van alles voor om het "anders" te doen, waar niets van lukt. Wat me ook weer irriteert.

Boeken die ik las
Biografie Marie AnneTellegen
De vrijdagavond vriendinnenclub
(Begonnen in) verdichting en Waarheid - Goethe
Margriet Brandsma - Merkel
Trots en Vooroordeel - Jane Austen



Schilderen
Ik maakte een "Herfst" schilderij
 4 kaarten verkocht
Sneak Attack via Etsy

Iets merkwaardigs
Ik maakte nog iets mee m.b.t. met mijn Etsy shop. Ik vertelde eerder dat er problemen waren met de bezorging van 2 kaarten die ik verkocht had. De kaarten kwamen in Amsterdam aan na 12 dagen. Op de enveloppe zat een sticker met "verkeerde adressering". De koopster berichtte echter dat de adressering goed was. Ik dacht hiermee is de kous af.

Maar niet lang hierna gaat de bel. De postbode. Salem doet open. De postbode zegt: "U stuurt regelmatig post naar Amerika. U zet het adres erop met even grote letters als het adres van de afzender en dat geeft verwarring. Het is nu al een paar keer gebeurd dat de post terug kwam".

Ik vind dit een super goede tip van deze postbode. Voortaan doe ik het anders. Maar ik vind het ook vreemd. Hoe is het post verwerking proces mbt mijn post gegaan dat onze postbode weet waar ik post naar toe stuur? Bovendien kreeg ik 2 hele leuke reviews van koopsters in de USA, waarin ze ook de snelheid van bezorging roemen. 

Gedaan, leuke dingen
Coda Museum
Peter van Ginkel
Schuytgraaf
Open Lucht Museum
Appelcake gebakken 

Wandelingen
In korte tijd is het herfst
De bomen verkleuren
Blaadjes vallen
Volop bessen


En.......


FLOW
Magazine Flow geeft ook specials uit
Dit keer een special over boeken
Ik wist niet dat het er is
Zag het bij de supermarkt
Wat een leuke verrassing
Het gaat over boeken 
Illustrators en de boeken die ze lezen
Prachtige bibliotheken en boekwinkels
Schrijvers en hum werkplekken
Wat een plezier


Boekenleggers
Als cadeautje zitten er 3 boekenleggers bij
En een verhaal over boekenleggers
 Laat mij dit nu op een idee brengen
Ik ga ook boekenleggers schilderen en verkopen
Ik maakte ze al eerder, gaf ze weg
Maar ik ga ze nu ook verkopen in mijn Etsy shop


zaterdag 2 september 2017

Weer twee kaarten verkocht en nazomeren.


2 kaarten via Etsy verkocht
Gisteren ontdekte ik ineens dat ik weer 2 kaarten via Etsy heb verkocht. Ik wacht al een poosje op een reactie uit de USA, waar ik eerder een kaart naar toe stuurde. Toen ik gisteren mijn email opende dacht ik dat ik eindelijk een reactie kreeg. Maat toen ik beter keek zag ik dat er weer 2 kaarten zijn gekocht. Dit keer door een dame uit Amsterdam. Jee, dat is leuk. 

Ik pakte de kaarten in 



Vandaag maakte ik een pakje van de kaarten en stuurde ze op. Ik ben benieuwd of ik nu wel een reactie krijg. De juffrouw van het postkantoortje vroeg of ik het....... tsja, wat zei ze nu ook al weer? Ik weet nog dat het 3,95 kostte. Maar dan kan ik mijn kaarten volgen en ook zien dat ze aangekomen zijn. Weer wat geleerd. Ik weet wel dat dit bestaat wanneer ik zelf wat via internet koop. Maar dit is de eerste keer dat ik iets verstuur als een "brievenbuspakje". Dit woord staat op het bonnetje met de barcode.

Ik vind het heel erg leuk
En ik vind dat de koopster een goede smaak heeft
Want dit waren ook mijn lievelings zomer kaarten


Nazomeren
Sommige bladeren verkleuren al


The calendar tells us
that most of September is still summer...

Ik heb gezocht naar liedjes over september
Of een gedicht
Is nog niet zo gemakkelijk iets te vinden









vrijdag 30 juni 2017

Nieuwe aquarelkaart, Etsyshop perikelen en regen.


Etsyshop
Ik heb er weer een Caraibische schone bijgeschilderd
Ik ga er nog 2 bijschilderen

Maar, op dit moment is alles Etsy wat de klok slaat
Ik probeer een Etsy shop op te zetten
Ik worstel me door alle voorkomende problemen
Rare dingen waar ik tegen aan loop
Maar langzamerhand begint het me te dagen
Dank je wel voor je steun
Fijn dat ik af en toe even bij jou kan klankborden

Ik moet nu nog 1 ding uitzoeken mbt de betalingen
En dan ga ik mijn winkeltje vullen
Wat er nu staat zijn in eerste instantie probeersels


Feel good boeken
Ik vertelde een poosje terug dat ik op internet iemand gevonden had die een lijstje had gemaakt met romans die over boekwinkels gaan. Toen ik naar de bieb wilde schreef ik de titels op die me aan stonden en vergat het lijstje prompt mee te nemen. Maar, ra, ra hoe kan het? Ik ben nu 2 keer ( Ja, 2 keer vergat ik het lijstje) naar de bieb gegaan en beide keren lachte een boek me toe dat, jawel.......over een boekwinkel gaat. En ze zijn leuk. Echt heel leuk. Ik kan bijna niet ophouden te lezen.


Het weer
Het weer is omgeslagen, he? Qua temperatuur is het lekker. Maar wat viel er veel regen. 1 van mijn opgekweekte zonnebloemen was van de tafel gevallen en liep daarna in een U bocht. Gelukkig is hij weer bijgetrokken. Wat zijn planten flexibel en sterk, he? 



maandag 26 juni 2017

Een Etsyshop, Kaizen, een tuin en pioenrozen.


Caraibische dames
Ineens gaat het lekker met schilderen. Ik wilde iets schilderen geïnspireerd op de zomer. Ik zocht op Pinterest en kwam deze mooie Caraibische dame tegen. Ik ga nu een serie van 5 maken. Ik heb er zelf ongelofelijk veel plezier van bij het maken.


Etsyshop
Op Facebook was er iemand die vroeg wat voor kaarten ik te koop heb, En daarmee begint de moeilijkheid weer. Want wat heb ik ook al weer te koop? Er zijn kaarten verkocht en ik heb kaarten als cadeautje gegeven en ook kaarten opgestuurd. Ik heb ook veel boekenkaarten maar die wil ik liever niet verkopen. Ik vind mijn project zo leuk, wil er een herinnering aan hebben.

Ik maakte een collage van wat ik te koop heb en zette dit onder haar vraag op Faceboek. Het voelde erg knullig. Het idee van een Etsyshop kwam weer naar boven. Ik zie zoveel blogs van kunstenaars die allemaal een Etsyshop hebben. Ik vind het eigenlijk heel logisch en professioneel.


Het is toch eigenlijk te gek dat.....
Ik ben al in 2010 met een Etsyshop begonnen, maar heb er nooit wat mee gedaan. Het schrikt me af al die ingewikkelde dingen mbt verzenden en betalen. Toch ben ik er nu weer mee begonnen. Het is toch eigenlijk te gek dat allerlei soorten kunstenaars een Etsyshop hebben en dat ik dat niet zou kunnen?

Kai-zen
Kennen jullie het principe van Kai-zen? 

Het principe van kaizen is eenvoudig: kleine druppels water maken een machtige oceaan. Ofwel: het bereiken van een blijvende verandering door het nemen van kleine, comfortabele stappen in plaats van door drastische, rigoureuze akties. seven2success

Kleine stappen nemen, dat is wat ik doe. Gisteren ben ik ermee begonnen. Ik liep tegen het probleem aan dat ik niet begreep hoe ik de betaling van dollar kon veranderen in Euro. Vandaag vond ik het antwoord ineens. Vandaag loop ik tegen de vraag aan hoe ik wil dat klanten betalen. Ik vind het dan ineens heel ingewikkeld worden. Morgen weer eens naar kijken. Misschien weet ik het dan ineens. 


De tuin
Vorig jaar waren we druk met nadenken hoe we de voortuin willen inrichten. Dit jaar zijn we bij stukjes en beetjes (Kai- zen) begonnen met planten. Ik haal iedere keer wat planten uit het Tuincentrum. En het is uiteindelijk een blauw en wit palet geworden.



En in de huiskamer
genieten we van de pioenrozen



Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015