maandag 1 januari 2018

Oud en Nieuw.


Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig nieuwjaar


Gisteren bakte ik oliebollen en appelflappen
Het was heel leuk om te doen
Eerder op de dag was ik nog even naar de supermarkt gegaan
Ik was kaneel vergeten te kopen
Ik zag iets wat ik nog nooit eerder zag
Een enorme wachtrij bij de oliebollenkraam
Toen ik uit de supermarkt kwam was de rij nog langer
Ik had echt medelijden met de paar bakkers in de kraam
Natuurlijk is het goed verdienen
Maar zouden ze wel genoeg gerezen deeg hebben om bollen te maken voor al die mensen?
En hoe moe moeten ze zijn geweest?
Ik maakte voor 2 mensen oliebollen en was bekaf

De dag was verder rustig bij ons


Wanneer het 24.00 uur is drinken wij altijd champagne ter ere van het nieuwe jaar
Buiten was er vooral siervuurwerk
De enge knallen van eerdere jaren hoorden we alleen heel ver af

1 persoon ging door en door en door
We lagen al op bed zo rond 2.00 uur en het ging maar door
Ik dacht :"Hoe moet deze persoon zich voelen?
Als een koning?
Alles is stil en jij zorgt voor knallen en licht?
En langzamerhand ook voor ergernis bij mij.......................

1 opmerking:

  1. Die oliebollen zien er goed uit! Zelfgebakken is toch veel lekkerder. Ik heb ze gekocht dit jaar, oeps vorig jaar bedoel ik.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015