maandag 2 januari 2012

Openlucht Museum

 
1 van de tradities 
die wij hebben in januari
is naar het Openlucht Museum gaan
het is hier reuze gezellig in de winter
schaatsers, vuurkorven, overal lampjes
 


 

zondag 1 januari 2012

Avalanche zingt



Zo leuk haar hier terug te zien. Ik had het al op de tv gezien, maar nu ook op You Tube. 

Het nieuwe jaar.

De oliebollen en appelflappen zijn gebakken en voor een deel al opgegeten, de champagne opgedronken. Goede wensen verspreidt en gekregen. En nu" HET NIEUWE JAAR!!!!!!!!! Mijn inschatting wordt dat het een heel leuk jaar gaat worden. Waarin veel dingen zullen veranderen en waarvoor we veel plannen hebben. We hebben er zin in!!!!! 

zaterdag 31 december 2011

Oud jaar overdenkingen


Bijna het einde van het jaar
het was geen onverdeeld leuk jaar
veel van mijn energie is opgegaan
aan het werk en of ik wel of niet zal stoppen
uiteindelijk besloten nog een jaar door te gaan
Zoals ik er nu tegenaan kijk
stop ik volgend jaar.

Waar ik heel veel plezier in heb gehad
is het bijhouden van mijn weblogs
met name het 
Bronte Sisters en Jane Austen weblog
omdat ik er zelf ook veel van leer
en er vrienden mee maak
en hoeveel plezier heb ik niet
 van dit weblog en onze schilderweblogs

Ook het volgen van allerlei inspirerende weblogs 
schenkt me veel plezier

En verder het fotograferen, taarten bakken, schilderen, schrijven en nog veel meer......
Ik ben erg benieuwd 
wat het volgende jaar gaat brengen
want plannen hebben we meer dan genoeg.

Maar.....
nu eerst oliebollen bakken. 




zondag 25 december 2011

Kerstmis 2011


 Donderdag is mijn man 
teruggekomen uit Egypte
en bracht
 verrukkelijke koolrolletjes mee
die mijn schoonzus maakte
Ze weet hoe lekker ik dit vind

en hij bracht een "fool" pot mee
om echte fool te kunnen maken
 
 
Vandaag is het 1-e kerstdag
Ik wens iedereen
of je alleen bent of samen
of je een kerstboom hebt of niet 
wat ook je geloof is
of je verwachtingen rond deze dag
fijne kerstdagen


woensdag 21 december 2011

Alice in Wonderland


Vanmorgen viel mijn oog
 toevallig op een illustratie
die me terugbracht in mijn kindertijd


Ik had een favoriet boek
Alice in Wonderland 
vol prachtige illustraties
ik raakte er regelmatig
 helemaal in verzonken
op een manier die me nu 
jammer genoeg niet meer lukt


Nooit meer aan gedacht
tot vanmorgen dus


Wat vond ik het mooi
en griezelig

 Sir John Tenniel 
is de naam van de illustrator
zie meer illustraties  Alice-in-Wonderland


1 illustratie ben ik nooit vergeten
the Cheshire Cat
een grijnzende kat die in het niets kan oplossen.
 
Ik kom wel eens iemand tegen
die zo lacht dat ik denk: ""de Cheshire cat"

Wat leuk om hier nu weer aan te denken en alles te herinneren, "
Hier een uittreksel van het verhaal: wiki/Alice's_Adventures_in_Wonderland
Meer over John_Tenniel

Met dank aan Janny en Avalanche

zondag 18 december 2011

Kerstkaarten schrijven

 
 Vandaag ben ik begonnen
met het schrijven van kerstkaarten
ik ben er een beetje laat mee
mooi  zijn de kerstpostzegels
 van Flow, kleine kunstwerkjes
 
 
Ik vergeet ieder jaar weer
hoe arbeidsintensief dit is
ik heb er nog meer "poezen" bijgeschilderd
omdat ik ze grappig vind
 
 
het wordt heel vroeg donker
lampen en kaarsjes aan
 
 

maandag 12 december 2011

Kerstkaarten en Baby Veerle

 
Gisteren heb ik kaarten en
baby Veerle
naar de trotse grootmoeder gebracht
 

Deze woont in een sfeervol huis
het doet mij Zweeds Gustaviaans aan.
Ik mis baby Veerle 
Dat heb ik vaak wanneer 
een schilderij of kaarten
die ik gemaakt heb weg zijn 
Het vertrek van baby Veerle
 maakt onze kamer ook nog eens kaal
maar ik vind het heel erg leuk
dat ze zo enthousiast
werd ontvangen


Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015