donderdag 5 januari 2012
maandag 2 januari 2012
zondag 1 januari 2012
Avalanche zingt
Zo leuk haar hier terug te zien. Ik had het al op de tv gezien, maar nu ook op You Tube.
Het nieuwe jaar.
De oliebollen en appelflappen zijn gebakken en voor een deel al opgegeten, de champagne opgedronken. Goede wensen verspreidt en gekregen. En nu" HET NIEUWE JAAR!!!!!!!!! Mijn inschatting wordt dat het een heel leuk jaar gaat worden. Waarin veel dingen zullen veranderen en waarvoor we veel plannen hebben. We hebben er zin in!!!!!
zaterdag 31 december 2011
Oud jaar overdenkingen
Bijna het einde van het jaar
het was geen onverdeeld leuk jaar
veel van mijn energie is opgegaan
aan het werk en of ik wel of niet zal stoppen
uiteindelijk besloten nog een jaar door te gaan
Zoals ik er nu tegenaan kijk
stop ik volgend jaar.
Waar ik heel veel plezier in heb gehad
is het bijhouden van mijn weblogs
met name het
Bronte Sisters en Jane Austen weblog
omdat ik er zelf ook veel van leer
en er vrienden mee maak
en hoeveel plezier heb ik niet
van dit weblog en onze schilderweblogs
Ook het volgen van allerlei inspirerende weblogs
schenkt me veel plezier
En verder het fotograferen, taarten bakken, schilderen, schrijven en nog veel meer......
Ik ben erg benieuwd
wat het volgende jaar gaat brengen
want plannen hebben we meer dan genoeg.
Maar.....
nu eerst oliebollen bakken.
maandag 26 december 2011
zondag 25 december 2011
Kerstmis 2011
Donderdag is mijn man
teruggekomen uit Egypte
en bracht
verrukkelijke koolrolletjes mee
die mijn schoonzus maakte
Ze weet hoe lekker ik dit vind
en hij bracht een "fool" pot mee
om echte fool te kunnen maken
Ik wens iedereen
of je alleen bent of samen
of je een kerstboom hebt of niet
wat ook je geloof is
of je verwachtingen rond deze dag
woensdag 21 december 2011
Alice in Wonderland
Vanmorgen viel mijn oog
toevallig op een illustratie
die me terugbracht in mijn kindertijd
Ik had een favoriet boek
Alice in Wonderland
vol prachtige illustraties
ik raakte er regelmatig
helemaal in verzonken
op een manier die me nu
jammer genoeg niet meer lukt
Nooit meer aan gedacht
tot vanmorgen dus
Wat vond ik het mooi
en griezelig
Sir John Tenniel
is de naam van de illustrator
zie meer illustraties Alice-in-Wonderland
1 illustratie ben ik nooit vergeten
the Cheshire Cat
een grijnzende kat die in het niets kan oplossen.
Ik kom wel eens iemand tegen
die zo lacht dat ik denk: ""de Cheshire cat"
Wat leuk om hier nu weer aan te denken en alles te herinneren, "
Hier een uittreksel van het verhaal: wiki/Alice's_Adventures_in_Wonderland
Meer over John_Tenniel
Meer over John_Tenniel
zondag 18 december 2011
Kerstkaarten schrijven
Vandaag ben ik begonnen
met het schrijven van kerstkaarten
ik ben er een beetje laat mee
mooi zijn de kerstpostzegels
van Flow, kleine kunstwerkjes
Ik vergeet ieder jaar weer
hoe arbeidsintensief dit is
ik heb er nog meer "poezen" bijgeschilderd
omdat ik ze grappig vind
het wordt heel vroeg donker
lampen en kaarsjes aan
maandag 12 december 2011
Kerstkaarten en Baby Veerle
Gisteren heb ik kaarten en
baby Veerle
naar de trotse grootmoeder gebracht
Deze woont in een sfeervol huis
het doet mij Zweeds Gustaviaans aan.
Ik mis baby Veerle
Dat heb ik vaak wanneer
een schilderij of kaarten
die ik gemaakt heb weg zijn
Abonneren op:
Posts (Atom)
Boekenproject 2014
Boekenproject 2015













