dinsdag 28 februari 2017

Nog even over februari.


Vandaag de laatste dag van februari
Hoe was deze maand ook al weer?
  • Ik ging naar Intratuin en kocht lentespul, bollen, maar ook een krans etc.
  • Het wordt alweer ruim een uur later donker
  • Gepraat met iemand van de archaeo- hotspot mbt opgravingen in onze stad
  • Twee bloempotten uit onze tuin gestolen
  • Bronte Sisters kaarten geschilderd
  • Ik lees momenteel in de biografie van Juliana


Ik probeer altijd om te beseffen in welke maand we leven
In welk jaargetijde
Vroeger vond ik februari altijd vreselijk
Maar tegenwoordig voelt het goed
Ik maakte een wandeling
Het was grijs, paar regendruppels, wat wind, het rook kruidig
Anders kruidig dan in de herfst
Meer kruidig met een toets van lente
Overal al sneeuwklokjes
In onze tuin volop krokussen


De kleuren tinten grijs en groen
Mos en gras

En kijk, plotseling, roze.....


Ik heb geprobeerd om deze maand wat in mezelf te keren
Is half half gelukt
Maar ook proberen is goed


Ik verheug me heel erg op de lente
Maar ik ben ook blij dat het nog niet zover is
Eerst nog maart
Nog even verder wandelen tussen bomen
Met takken vol patronen
Nog even ver van de volheid van de lente en de zomer
Nog even het knusse, het warme, het afgeschermde van de winter



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015