dinsdag 20 maart 2018

Afscheid van de winter.


Vanmiddag om 17.15 is volgens allerlei deskundigen het tijdstip dat 
de LENTE is BEGONNEN

Toen ik even buiten liep zag ik dat nu langzaam aan meer knoppen komen
Door de kou is alles later dan vorig jaar
Deze foto maakte ik vandaag van de meidoorn

Afscheid nemen van de winter


Januari was zilver
Er kwam een prachtig zilver licht in de huiskamer
Er bloeien al krokussen in de tuin
Het is vaak grijs buiten
Een keiharde storm
Februari gaat in een waas voorbij
Eind februari wordt het koud, heel koud
Sloten bevriezen en er wordt geschaatst
In maart een paar heerlijke warme dagen
Maar net zo snel slaat het weer om
Tot nu kou, kou, kou


Ik probeerde van de winter te genieten
Echt lukken deed het niet

Leuke dingen

Veel boerenkool gegeten, zo lekker
Naar de stad en bieb gaan, soms alleen, soms met anderen
Fleur Art ontdekken
Een nieuwe laptop die het zo goed (en snel) doet
Voer strooien voor de vogels en kijken hoe ze het opeten
De Olympische spelen, leuk

We ontdekten een andere wijze van tijd indelen die zeer goed bevalt
Vorige jaren hikte ik daar tegen aan
Ik bleef heel lang op, kwam heel langzaam op gang
Nu zijn we lekker vroeg op en gaan niet zo heel laat naar bed

Minder leuk

In januari viel de elektriciteit meerdere keren langdurig uit
De hele maand februari waren er
timmerlieden, schilders, glazen inzetters bezig in en rond ons huis
Dat gaf stress
Fijn dat alles weer opgeknapt is
Maar ook fijn dat het achter de rug is

De avond valt zo snel in
Ik kan hier niet goed tegen
Ik kijk bijna elke dag of het al lengt
Ik ben daarom heel blij dat zondag de zomertijd weer begint
Een extra uur meer licht
Het is raar, voor de kerst ben ik in de weer met kaarsjes
En hou ik van de schemerperiode
Maar daarna helemaal niet meer
Ik vind het deprimerend
Nu op naar de lente

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015