dinsdag 7 juli 2020

We wandelen weer af en toe en corona overdenkingen.


Vlak bij ons huis is een biologische tuinbouwvereniging
Altijd heerlijk wandelen 
De tuinen liggen zelf behoorlijk afgeschermd
Veel privacy dus voor de tuiniers
Het is er altijd heerlijk rustig


En er is veel water
Omstreeks deze tijd geven deze paarse planten me altijd een heel zomers gevoel



Kleine bloemetjes, vroeger waren er mee
Maar ieder bloemetje wat ik nog zie maakt me blij


Heel veel bramen, maar veel zijn uitgedroogd
deze zijn wel mooi 
En de bloemetjes zo mooi roze


Prachtig, he?


En is deze niet lief?



Deze staat in de Romeinse tuin
Is dit een artisjok?
Hij is echt prachtig
Groot, hoog en dat prachtige groen en paars

Ik ben blij af en toe weer te wandelen

Wij behoren bij de 21 % die de opheffing van de intelligente lockdown, wat een woord, he, te snel vinden gaan. We kunnen ons niet voorstellen in een vliegtuig te moeten gaan zitten. Het vakantievirus heeft ons gelukkig nooit zo sterk te pakken gehad dat het een moeten is geworden.

De berichten zijn nog steeds erg wisselend en dan bedoel ik niet Viruswaanzin, ook hier weer, wat een woord. Ik heb een paar aanhangers onder mijn vriendenkring. Ik probeer er zoveel mogelijk vandaan te blijven en krijg er dan nog genoeg van mee. Ik bedoel meer de berichten mbt het toerisme. Veel kan weer en dan ineens een uitbraak ergens. Steeds meer berichten dat nu jongeren ziek worden. Ik zou zeggen, blijf lekker thuis. Leer je eigen omgeving te waarderen. Kom tot rust, al dit moeten, moeten, moeten, duw het ver van je af. 

4 opmerkingen:

  1. Wij zitten ook helemaal op jpuw lijn. Fijn blogje voor mijn ge oelens van affiniteit. Kalmpjes aan he Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik behoor ook bij die 21%. Ik blijf voorzichtig. En ik vermijd drukte in de stad, want die is er wel rond het weekend. Ik zal binnenkort de bus in moeten, ik ben benieuwd en zie ertegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's. Ook ik blijf voorzichtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leerzaam om te lezen over de corona mening van mensen die ik waardeer...

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015