donderdag 20 augustus 2020

Hoe komt het toch?


Ik vraag me af of mensen, die zo sterk geloven dat hun vrijheid wordt afgenomen, deze vrijheid zichzelf niet laten afnemen vanwege het wereldbeeld dat ze hebben? Wanneer je gelooft dat er een macht is die jou probeert in zijn greep te krijgen, een macht die niet nader uitgelegd wordt, ja, soms, de Illuminatie, Rothschild, Bill Gates, Soros, tsja iets duisters in ieder geval; iets wat journalisten niet kunnen ontmaskeren, journalisten zijn immers ook in de klauwen van die macht, iets duisters dat jouw je vrijheid wil afnemen, je wil muilkorven, je een nano chip wil inbrengen via een vaccin, ja, hoe bang zou je dan niet worden? En hoe boos moet je dan niet zijn op de mensen die niet hetzelfde geloven? Hoe onvrij maken dergelijke gedachten?

Het wordt tegen me gezegd dat ik te goed van vertrouwen ben
Gevraagd wordt me andere dingen te lezen
Sites waar ik eerder niet van hoorde
Waarom hebben die sites totaal geen aantrekkingskracht op mij?
Ik kijk, ik luister en mijn haren gaan overeind staan
Waarom spreekt dit de ene mens aan, en de andere niet? 

Eerst dacht ik dat factcheck zou helpen
Maar daar ben ik van afgestapt

Het heeft meer te maken met geloof en vertrouwen hebben in bronnen
Hoe komt het dat de een heilig vertrouwen stelt in iets wat bij een ander weerzin oproept?

7 opmerkingen:

  1. Vertrouwen in jezelf hebben is het aller belangrijkst, Geri!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik ken ook zulke mensen, die al voor de corona-tijd overal vraagtekens bij zetten. En dan overal complotten zien en op sites vertrouwen van een dubieuze oorsprong. Gelukkig geloven ze wel in corona. Maar waarom zijn sommige mensen zo wantrouwig? Geen idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed stuk Geri. Prachtig verwoordt. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet natuurlijk verwoord zijn. šŸ¤—

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit er nog overna te denken. Hoe komt het dat we allemaal anders denken. Dat is natuurlijk een groot voorrecht maar maar of het handig is alleen je eigen visie te vertrouwen daarbij zet ik grote vraagtekens. We denken allemaal dat we intelligent genoeg zijn maarin de praktijk wil dat niet altijd zeggen dat onze eigen ideeƫn het heilzaamst zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herken het verder onderzoeken. Dan ga ik naar de genoemde sites, lees aanbevolen berichten en denk, zal wel aan mij liggen maar ik geloof hier dus he-le-maal niets van.
    Dan maar goedgelovig. Ik heb geen zin om mijn leven in angst door te brengen en in elke actie van de regering, het rivm, de veiligheidsregio, de verkeersregelaar een inperking van mijn vrijheid te willen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bestaat DE waarheid wel? Is het niet zo dat elk mens reageert, een mening vormt, een visie volgt, vanuit het eigen perspectief, vanuit welk verleden je komt, vanuit een geloof dat je heeft gevormd? Is het dan niet zo dat je vanuit dat perspectief naar de wereld kijkt? Je mening vormt? Ik vind het een boeiende, maar geen fijne tijd. En ik heb wel erg veel moeite met de mensen die denken dat er een groot PLAN is om ons allemaal van de kaart te vegen. Ik vind het ook een beetje eng, omdat er ook mensen die ik ken en altijd als redelijke wezens heb gezien hier in geloven.
    Groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015