dinsdag 6 oktober 2020

Keuzemogelijkheden.


Ik ben momenteel weer totaal ongeconcentreerd
En het heeft weer met Covid-19 te maken

Allereerst het mondkapjes gedoe
Ik ben me aan het oriënteren via internet
Wat een keuze, mijn hemel

Ik kocht een zwart kapje bij de drogist, harstikke mooi die kleur, maar wat een rare stof
Het voelt akelig en wanneer ik inadem zuigt het naar binnen, kan dus ook nog
De kapjes van de apotheek vind ik het prettigst, de witte met die laagjes
Staan alleen een beetje oubollig, pffff, ijdelheid uw naam is ....

En dan TRUMP
Ik volg het nieuws op de voet, misschien te veel
Ik kan gewoon niet stoppen
Het is allemaal zo veel, zo vreemd, zo ongelofelijk, zo idioot
De machtigste man van de westerse wereld die in een compleet ander universum leeft
En dokters die ook in dit universum leven

Doet zijn mondkapje af, terwijl hij besmet is en gaat het Witte Huis binnen

Ik word direct razend nieuwsgierig
Hoe gaat dat verder daar binnen?

Deinzen de mensen terug? Hebben de andere mensen mondkapjes op? Zegt hij tegen hen, zet ze af? Doen ze dat ook? Ik zie artsen die Corona patiënten behandelen in beschermende kleding. Draagt iemand in het Witte Huis dat ook? Melania, is zij dolblij dat hij terug is? Of zegt zij, niet binnen laten komen, hoor? De mensen die voor Melania zorgen, dragen die allen een mondkapje? Of misschien wel geen mondkapje? Zijn er nog mensen die hen überhaupt willen dienen? Ik zou zelf zo snel mogelijk de benen nemen. Zijn ze niet bang geworden nadat de een na de ander besmet raakt? Zullen we het ooit weten? Zullen we ooit de waarheid weten? De verhalen zullen ongetwijfeld na enige tijd loskomen. 

Trump krijgt Remdesivir, dexamethason, REGN-COV2, vitamine D, aspirine, zink, melatonine 
Zijn dit wondermiddelen of flopt dit straks gigantisch?

Dexamethason is een geneesmiddel uit de steroïdenfamilie. apotheek/dexamethason 
Geeft dit hem dit euforische gevoel?
 Het gevoel 20 jaar jonger te zijn
Dokters denken van wel
Ik herinneren me in het ziekenhuis ooit eens valium gekregen te hebben
Mijn hemel, wat voelde ik me heerlijk

De wereld heeft ons in een situatie gebracht
 Waarin we op elk gebied overweldigend veel keuze mogelijkheden hebben
 Variërend tussen welke mondkapjes te kiezen
Tot wie geloof ik mbt het Covid-19 virus
De mondkapjes doen me al duizelen, laat staan de rest

Dan denk ik aan China. Wuhan ging op slot, lockdown, iedereen die buiten kwam werd de temperatuur gemeten, iedereen had een mondkapje op, alles werd met antiseptische spray bespoten. Het virus is daar na korte tijd weg. nu/coronavirus//wat-is-de-stand-van-zaken-in-china-waar-de-coronapandemie-ontstond

Wie is er nu slimmer?
China of wij?

7 opmerkingen:

  1. Een geweldig blogje! Hoef ik het tenminste niet meer te doen. De Plusmarkt hier is wel oké...ik draag er geen maar voor alle zekerheid het ik het ding bij me. Gelukkig loopt hier maar de helft rond met zo'n muilkorfje. En met degene die hier werkt gaat het gelukkig weer goed.Ondanks haar corona.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vraag me wel eens af of hij wel echt besmet is of dat dit een manier om zieltjes te winnen is. Ik vraag me ook af of al die rotzooi die hij krijgt wel goed voor een mens zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nog steeds niet overtuigd dat de man echt besmet is. Beetje medelijden opwekken en straks kunnen zeggen, zie je wel, niet schadelijker dan een griepje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, de dexamethason kan je heel goed doen voelen. We zullen zien. Hij is er nog niet doorheen. Ik geloof wel dat hij besmet is. En velen rondom hem in het Witte Huis. Sufferd.
    Haha, ik zit ook nog te rommelen met welk mondkapje lekker zit. :) En voor mij speelt nog de beslissing wat er met mijn knie moet gebeuren, ik zal er binnenkort wel over bloggen.
    Het houdt ons wel bezig, de covid, en houdt ons af van creativiteit. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit heftig te twijfelen over Trump. Aan de ene kant denk ik dat het een stunt is en aan de andere kant dat hij het wel heeft, maar het ‘geluk’ heeft dat hij weinig klachten heeft. Maar ook dat hij zo zwaar onder de medicijnen zit/zat dat zijn gedrag sowieso niet anders is dan wat het al was.
    Overigens las ik vandaag in de krant dat een medewerker al in september besmet was met corona en ernstig ziek is dan zou als die medewerker vlak bij Trump is geweest, Trump weleens veel eerder besmet is geraakt en al langer met diverse medicijnen is behandeld. Hij is alleen opgenomen omdat hij zuurstofgebrek had in zijn bloed. Als dat niet het geval was, dan had niemand geweten dat hij corona onder de leden had.

    Het laatste model mondkapje wat ik gemaak heb zit het prettigste. Het zit precies goed. Het sluit goed aan bij de neus en het beslaat niet je bril.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie het allemaal voorbijkomen en heb geen zin me druk te maken over iemand als Trump. Dat zou ik wel doen als ik wat te vertellen had. Maar helaas DAAR kan ik niets aan veranderen. Ik kan alleen de ergernis bij iedereen nog groter maken. Toch is het goed dat we onze stem laten horen. Zo dubbel is het allemaal.
    Goed blogje Geri. En mondkapjes. Ook zoiets. Ik kan er allemaal geen hout meer van branden en doe wel of niet wat ik nodig vind door de informatie die ik overal hoor en zie wel of niet op te volgen in de hoop mezelf en anderen gezond te houden. Het blijft roeien met de riemen die je hebt en voor mijn persoonlijk welzijn heb ik daar riemen voor, gelukkig. En hoop dat anderen voor zover mogelijk daar ook profijt van kunnen hebben Want delen is helen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mondkapjes. het interesseert me niet hoe ik eruit zie. ik draag die witte of blauwe en draag ze niet uren. ik werk ermee, werkte ermee met die hete zomertemperaturen. ik vind het gezeur dat mensen klagen over dat mondkapje. draag dat ding gewoon. voor jezelf, en ook voor de ander.
    Trump. ik hoop dat we hem vanaf november niet meer zien. en horen. wat een brulaap. en teveel nieuws over Trump is niet goed denk ik. Zet Trump ook eens uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015