zaterdag 25 september 2021

September is GROEN.

 

Uitzicht vanuit het keukenraam

 September is prachtig groen met een toets van grijs

Het groen van de lente maakt blij
Vrolijk, opgewekt, een nieuw begin, zo uitbundig

Het groen van de zomer doet vaak wat zwaar aan

Het groen van september belooft de kleurpracht die gaat komen
Maar voorlopig nog even niet en dat is goed


Niet ver van ons huis staan hoge flats, 13 etages
Dicht tegen de flat staat een grote, uitwaaierende hoge boom
Iedere keer wanneer ik er lang loop ontroert het me
Blijkbaar heeft niemand geklaagd bij de gemeente en mag de boom er staan
Ik vraag me af hoe het uitzicht is van de mensen binnen
Steeds wisselend bladerdek, wisselende kleuren
Mijn ouders woonden in Den Haag in een huis met meerdere etages, zij op de tweede
 Zij keken uit op bomen, het was prachtig


Lekker zonnetje, schaduw op de muur

2 opmerkingen:

  1. Ja, het is nog allemaal groen nu. Ik heb dat ook dat bomen me kunnen ontroeren. En fantastisch dat ie mag blijven en niemand erover klaagt.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015